הציניות שוברת את השיאים של עצמה: הלוביסט החזק בישראל יקבע את מחיר הגז

אם זה לא היה כל כך עצוב ונוגע לכיס של כולנו, באמת שהיינו צוחקים: חברת החשמל שכרה את חברת הלובי "פוליסי", חברת הלובי הגדולה בישראל בבעלות בוריס קרסני, לייצג אותה לקראת המשא ומתן המתקרב על מחיר הגז. בצד השני של המשא ומתן נמצאת חברת "תמר פטרוליום", השותפה במאגר הגז "תמר", אבל גם היא שכרה בדיוק את אותה חברת לובי. והתוצאה? הלוביסט החזק בישראל הוא זה שיקבע את מחיר הגז.
עד לאחרונה מאגר ״תמר״ היה ספק הגז הכמעט יחיד של חברת החשמל ומכר לה גז במחיר מופקע בגלל הסכם שנחתם בשנת 2012. בהסכם יש "נקודת יציאה" באמצע השנה הבאה, שבה אפשר יהיה להפחית את מחיר הגז. עכשיו הצדדים נערכים למשא ומתן שיתנהל על מחיר הגז – חברת החשמל רוצה לקנות גז במחיר כמה שיותר נמוך, ו״תמר פטרוליום״, אחת השותפות במאגר הגז ״תמר״, רוצה למכור גז במחיר כמה שיותר גבוה.
למרות שהאינטרסים של הצדדים מנוגדים לחלוטין, איכשהו שניהם מיוצגים על ידי אותה חברת לובי.
הבנתם נכון. לא רק שחברת החשמל שהיא חברה *ממשלתית* משלמת מהכסף שלנו מיליונים ללוביסט כדי לייצג אותה מול הממשל, היא שוכרת את אותו לוביסט שמייצג את הצד השני. איך הוא יטען בו זמנית שמחיר הגז צריך גם לעלות וגם לרדת? אין לדעת. בחברת החשמל טענו כי חברת ״פוליסי״ התחייבה להפרדה מוחלטת בין הצוות שמטפל בחברת החשמל לבין הצוות שמטפל ב״תמר פטרוליום״. לנו זה נשמע לא סביר שלוביסט העל בוריס קרסני יקבע את מחיר הגז ובעצם את מחיר החשמל שכולנו נשלם. לכתוב שהחתול שומר כאן על השמנת יהיה אנדרסטייטמנט.
נפנה לרשות החברות הממשלתיות ונדרוש ממנה להבהיר לחברת החשמל שחברת הלובי ״פוליסי״ צריכה לבחור צד – או לייצג את חברת החשמל או את חברות הגז. אי אפשר גם וגם. לניגוד האינטרסים הזה יש פוטנציאל נזק גדול מדי לאינטרס הציבורי, ואם ״פוליסי״ לא מעוניינת להפסיק לייצג את חברת הגז – על חברת החשמל להפסיק את ההתקשרות איתה באופן מיידי.
נמאס לכם מקשרי ההון שלטון ההדוקים במדינה? רוצים לסייע לנו להיאבק בלוביסטים שמעלים לנו את מחיר הגז? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/99Krasny116

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן