הצלחנו: הממשלה פתחה בקרב מול ענקיות המזון

במסגרת העיסוק שלנו בנושא #הגנהעלצרכנים, עבדנו מול הממשלה בחודשים האחרונים כדי למנוע את העלאות המחירים בענף המזון. בזכות מרד הפסטה שיזמנו ולאחר עבודת לובי מאומצת, נכנס פרק שלם בנושא לטיוטת חוק ההסדרים, שכולל מספר צעדים אגרסיביים. עד שהחוק הזה יגיע לשולחן הכנסת יש עוד דרך ארוכה, ותהיו בטוחים שהלוביסטים של החברות הגדולות יעשו הכל כדי שזה לא יקרה. אנחנו נהיה שם מהצד השני.

אלו הם הצעדים העיקריים שיופעלו מול יצרניות ויבואניות המזון הגדולות – האחראיות המרכזיות לפערי המחירים הגדולים בין ישראל למדינות אחרות:

· ביטול הסדרי הבלעדיות של יבואנים גדולים מול חברות ענק בעולם שגורמים לשליטה שלהם ביבוא מוצרי צריכה בסיסיים רבים (כמו דיפלומט שמייבאת את ג׳ילט, וכך שולטת ב-90% משוק סכיני הגילוח).

· ליצרני ויבואני מזון גדולים יהיה אסור לקשור בין המוצרים המובילים שלהם כדי להשתלט על המדפים ברשתות השיווק וכך לדחוק החוצה מוצרים של עסקים קטנים (למשל, לחייב את הסופרמרקטים לעמוד ביעדי מכירה של כלל המוצרים שלהם).

· ייעצרו מיזוגים עתידיים בענף המזון, כי המיזוגים שכבר בוצעו הגדילו מאוד את הריכוזיות שגרמה בתורה להעלאת המחירים.

· ייעצרו הסכמי הפצה במסגרתם יצרני המזון הגדולים מפיצים את המוצרים של היצרנים הקטנים, וכך צוברים עוד כוח.

יש עוד הרבה מה לעשות כדי שההצעות האלה באמת ישנו את המצב בענף המזון ויקטינו את השליטה של ענקיות המזון במדפים, אבל עצם העובדה שהן על השולחן זה כבר הישג משמעותי. אנחנו נמשיך להיאבק מול הלוביסטים של חברות המזון הגדולות כדי שהמהלך הזה ייצא לפועל.

רוצים להוריד את מחירי המזון? הצטרפו ללובי 99: https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן