חלון הזמן של האוצר להוזיל לנו את הריביות תכף נסגר


חלון הזמן של האוצר להוזיל לנו את הריביות תכף נסגר

לשר האוצר המיועד, חה"כ בצלאל סמוטריץ', יש קלף ביד שיכול לסייע להוריד את הריביות המשוגעות שאנחנו משלמים כיום על הלוואות. בחתימת ידו, הוא יכול וצריך להורות על הפרדת חברת כרטיסי האשראי 'כאל' מבנק דיסקונט, וכך הן אשכרה יאלצו להתחרות זה בזו, ולהציע לנו הלקוחות, ריביות אטרקטיביות. חלון הזמן להשלמת המהלך עוד שניה נסגר, לכן אנו פונים אליו במכתב דחוף בנושא.
**
ברפורמה לתחרות בענף הבנקאות לפני 6 שנים, הבנקים הגדולים הופרדו מחברות האשראי, אך כאל נותרה באופן חריג בידי דיסקונט, בתקווה שיחד יתחרו בבנקים הגדולים ויתרמו להורדת הריבית על ההלוואות.

החוק קבע שבתום 6 שנים יחליט שר האוצר האם ההיתר החריג השתלם, או שיש להפריד בין כאל לדיסקונט. לא מפתיע שההבטחה לא התממשה, וקבוצת דיסקונט-כאל לא יצרה תחרות ולא הציעה ריביות אטרקטיביות. את זה לא רק אנחנו אומרים כבר תקופה ארוכה, אלה גם המסקנות אליהן הגיע צוות רשמי שכלל את נציגי בנק ישראל ומשרד האוצר, שהמליצו על הפרדה של כאל מדיסקונט.

הזמן דוחק, כי על פי החוק האפשרות להשלים את הרפורמה כפי שהייתה במקור ולהורות על ההפרדה תפוג בסוף ינואר הקרוב. לכן אין זמן לחכות, אנו פונים כעת לשר האוצר המיועד כדי שלא תתפספס ההזדמנות לעודד תחרות ולהוזיל ריביות.

מול הבנקים וחברות האשראי צריך לובי ציבורי חזק – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3VVQDSU


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן