יצאתי לבדוק את "נתיב פלוס" – ולא עמדתי בפקק

היי, זו מרב הלוביסטית שלכם,
הבוקר יצאתי לבדוק את "נתיב פלוס", הנתיבים החדשים של משרד התחבורה בכביש החוף ואיילון דרום שנותנים העדפה לתחבורה ציבורית ולקארפול.
הרבה דיברו בימים האחרונים על הקארפול, אבל המהפכה האמיתית והחשובה בפרויקט הזה היא העברת נתיב קיים על הכביש מהרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית.
מרגע שהתחלנו לעסוק בלובי99 בקידום התחבורה הציבורית – זו היתה דרישה מרכזית שלנו ממשרד התחבורה. למרות הביקורת הציבורית ולמרות שההתחלה לא נוחה לכולם, אני התרגשתי מאוד לראות איך מדיניות שדחפנו וקידמנו סוף סוף מאפשרת שדרוג של ממש של התחבורה הציבורית.
ללא עדיפות בנתיבים לתחבורה ציבורית, האוטובוסים לא יצאו מהפקק ומערכת האוטובוסים בישראל תמשיך לקרטע. עכשיו התקווה היא שהנתיב יצליח כדי שניתן יהיה להרחיב את התכנית לכבישים נוספים.
הבוקר נסעתי מנתניה בקו 608 לכיוון המשרד של לובי 99 בתל אביב. נסעתי 45 דקות כמעט ללא פקק, כי עליתי על אוטובוס שרוב הדרך שלו הייתה על נתיבי תחבורה ציבורית שעקפו את הפקקים – בדיוק כמו שהדרך של האוטובוס צריכה להיראות.
עם זאת, אי אפשר לומר שהכל היה קל ומהיר בבוקר שלי. האוטובוס של שמונה וחצי לא טרח לעצור בתחנה, ולכן נאלצתי להמתין לאוטובוס הבא. הקו הזה, כמו רובם הגדול של הקווים, מתאפיין בתדירות נמוכה: התדירות שלו בשעות העומס היא אחת לחצי שעה, הרבה פחות מהסטנדרט המקובל במדינות שבהן יש תחבורה ציבורית מתקדמת.
לכן זו המשימה הדחופה מבחינתנו לתקציב 2020: תוספת של מיליארד שקלים לטובת יותר תדירות וקווי אוטובוסים יעילים.

רוצים לסייע לנו להאבק לטובת תחבורה ציבורית יעילה ולצאת מהפקקים? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/2Mos7qH

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן