יש לכם יתרת זכות בחשבון הבנק? כך פועל לובי 99 כדי שתוכלו להגדיל את הסכום

הבנקים מרוויחים מיליארדי שקלים על חשבון הכסף של הציבור שנמצא בחשבונות העו"ש (עובר ושב), והם לא רוצים שהלקוחות יגלו שיש להם אלטרנטיבות נוספות וטובות יותר לשמירה על כספם, שאף יכול להניב להם ריבית, כמו הפקדת הסכום בפיקדון או רכישה של קרן נאמנות כספית. פנינו מספר פעמים לבנק ישראל בבקשה לחייב את הבנקים לפנות אקטיבית ללקוחות עם סכומי כסף גדולים בעו"ש, וליידע אותם לגבי האפשרויות העומדות בפניהם לקבלת ריבית על כספם.
בנק ישראל בחר להתנהל באיפוק ורק ביקש מהבנקים, ולא דרש, להודיע ללקוחות על יתרת זכות. ההיענות של הלקוחות שקיבלו הודעה יזומה מהבנק הייתה מרשימה. כ-30% מהלקוחות של אחד מבנקים הגדולים העבירו את כספם מחשבון העו"ש לפיקדון נושא ריבית, ומה עשה הבנק כשהבחין בהיענות הגבוהה? הפסיק עם הפעילות הזאת, שאמנם משפרת משמעותית את התזרים של הלקוח ומיטיבה עמו, אבל פוגעת ברווחי הבנק.
אנו פועלים לאחרונה לקידום הצעת חוק של ח״כ ארז מלול מש״ס, המציעה לחייב תאגידים בנקאיים להודיע לציבור לקוחותיהם על סכומי יתרה שאינם נושאים ריבית, וכן ליידע את הלקוח כי באפשרותו לבחון חלופות השקעה. ההצעה עברה קריאה טרומית, ונמשיך לדחוף ליישומה, כדי שהציבור יוכל לקבל תשואה על הכסף שלו.
מול הלוביסטים של הבנקים, שבטח יתנגדו להצעה הזו. אנחנו צריכים אתכם. חברי הלובי הם המנוע שמאחורי פעילות הארגון, ואנו מזמינים גם אתכם להצטרף עוד היום – https://ow.ly/RpwZ50SHnNZ

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן