כך בלמנו פגיעה נוספת בתחרות בשוק האשראי שוק האשראי הצרכני בישראל הוא שוק ריכוז…


כך בלמנו פגיעה נוספת בתחרות בשוק האשראי

שוק האשראי הצרכני בישראל הוא שוק ריכוזי שעדיין נשלט על ידי הבנקים. על הריכוזיות הזו הציבור משלם בריביות גבוהות, המכבידות על משקי הבית שקורסים ממילא תחת יוקר המחיה. הממונה על התחרות קיבלה השבוע את עמדתנו בנושא ואסרה על בנק הפועלים (ביט) לייצר שיתוף פעולה במתן אשראי יחד עם חברת האשראי כאל, וכך נבלמה פגיעה נוספת בתחרות ועליית הריביות.

בנק הפועלים (ביט) יחד עם חברת האשראי כאל ו"אלקטרה צריכה" רוצים להתמזג כדי להקים מועדון לקוחות משותף, ולשתף פעולה במתן אשראי ללקוחותיו. מיזוג שכזה בין הפועלים לכאל, ובפרט שיתוף הפעולה במתן אשראי צרכני, צפויים להקטין את התמריץ של החברות הללו להתחרות זו בזו על מתן אשראי, וכך לפגוע בתחרות בשוק האשראי הצרכני, הריכוזי ממילא. לשם המיזוג הם נדרשים לאישור של רשות התחרות, ולכן דרשנו מרשות התחרות להתנגד למיזוג ולשמור על אינטרס הצרכנים.

אנו שמחים מאד שהממונה על התחרות פרסמה את החלטתה בה קיבלה את עמדתנו, וקבעה שהפועלים וכאל לא יוכלו לשתף פעולה במתן אשראי צרכני, כדי לא לפגוע בתחרות.

מול הבנקים וחברות האשראי הגדולות, יש צורך לעמוד כל הזמן על המשמר. הם תמיד ינסו למצוא דרכים להחזיר לעצמם כח ושליטה בשוק, וזה התפקיד שלנו לשמור על הציבור מפניהם ולהיאבק להגברת התחרות. בשביל זה אנחנו צריכים את הגב של הציבור – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3LYukt3




Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן