כמה זה עולה לנו? הרבה מאוד!

ענקית המזון תנובה הודיעה היום על העלאת מחירים של שורה ארוכה של מוצרים, ביניהם מאמא עוף, טירת צבי וסנפרוסט. הודעה זו מגיעה במקביל לכניסתן לתוקף של העלאות מחירים רבות, במהלך חודש מאי, עליהן הודיעו לפני החג מספר חברות בהן, דיפלומט, החברה המרכזית למשקאות, ונסטלה.
פסטה, ירקות קפואים, קפה, תה, נקניקים, מוצרי ניקוי, וזו רק חלק מרשימת המוצרים שהתייקרו ומחיריהם ממשיכים להרקיע. יצרניות ויבואניות המזון הגדולות מנצלות את העייפות והתשישות של האזרחים הישראלים ממלחמה ממושכת, ולא מפסיקות להעלות מחירים.
אבל האם יש הצדקה לעליות המחירים האלו? כנראה שלא. מחירי השינוע התייצבו וחלק ממחירי חומרי הגלם כמו סוכר, תירס, חיטה וסויה אף ירדו בשנה האחרונה. למרות זאת, המחירים בישראל רק עולים, למה? כי ככה זה כשהשוק הוא ריכוזי – שוק בו מספר בודד של חברות ענק שולטות, ואין לשחקנים קטנים או חדשים אפשרות להתחרות בהן.
הגיע הזמן שההמשלה תסיר את הכפפה ותפסיק לצאת בסיסמאות. שורש הבעיה נמצא בפירוק הריכוזיות בשוק המזון.
יש לקדם כמה שיותר מהר רפורמה מקיפה שתוריד חסמי ייבוא ולא פחות חשוב, יש צורך להיאבק חזיתית בריכוזיות דרך החייאת הרפורמה שהממשלה גנזה – "פיצול ופירוק של ענקיות המזון".
בדיוק בתקופה זו אנו צריכים את תמיכתם ותרומתכם ללובי הציבורי היחיד שעובד ופועל למענכם ומנסה להיאבק בריכוזיות
צפו בדבריה של סמנכ״לית הלובי, עו״ד רחל גור, בתוכנית משחקי הכיס, בכאן 11:

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן