לא לביטול הקלות ביבוא

בפרוץ משבר הקורונה פנינו למשרד הכלכלה בבקשה להקל על יבוא מוצרי צריכה בסיסיים, כמו חיתולים, אבקת כביסה וחומרי ניקוי למדיח, מחשש למחסור במוצרים בגלל שיבושים ביבוא. הצעותינו התקבלו, והוטלו הקלות זמניות בבדיקות יבוא עבור מספר מוצרים. אך כעת מתברר שההקלות יבוטלו בתום המשבר.
למרות הניסוי המוצלח, לפי הצו החדש חיתולים ומוצרים נוספים, יחזרו לקטגוריה המחמירה והמקשה ביותר על היבוא, שכוללת בדיקות דגם ומכולה מעיקות שמייקרות משמעותית את עלויות היבוא, שבסופו של דבר נופלות על הכתפיים שלנו הצרכנים. זאת למרות שבחודשים האחרונים מוצרים כמו חיתולים יובאו במסלול המקל והזול יותר, והדבר לא גרם לכניסתם לשוק הישראלי של מוצרים פגומים, ולא נרשמה עלייה של תלונות צרכנים.
חשוב לומר: אנחנו לא ממעיטים לרגע בחשיבות העליונה של ההגנה על בריאות הציבור. אנחנו מציעים סטנדרט של בדיקות יבוא שהוא המקובל כיום באיחוד האירופי ובארה"ב. רוב מוצרי הצריכה הבסיסיים, במיוחד מוצרי ילדים, עוברים בדיקות רבות ומקיפות במדינות המקור, ולפי הצעתנו הפיקוח בשווקים לאחר היבוא אף יוגבר. לכן, אנו סבורים שאת שלב הבדיקות המקדימות ביבוא, שבגללו מוצרים עלולים להיתקע שבועות רבים בנמלים, ניתן לבטל ובמקום זה להסתמך על הצהרות היבואן ואכיפה מוגברת בשווקים.
עודף רגולציה הוא גורם מרכזי ליוקר המחיה, ויש צורך לאזן באופן מיטבי בין החובה להגן על הצרכן לבין הצורך להקל על המסחר ולאפשר תחרות שבכוחה להפחית את יוקר המחיה. לפי דו"ח משרד הכלכלה, הקלות ביבוא יכולות לחסוך ליבואנים מאות מיליוני שקלים בשנה, מה שיוזיל את המחירים שמשלמים הצרכנים.
לכן אנחנו דורשים לכלול באופן מיידי כמה שיותר מוצרי צריכה (כולל מוצרי ילדים) במסלול הבדיקה המקל. הגשנו למשרד הכלכלה דרישה להעביר מוצרי צריכה בסיסיים, כמו חיתולים וחומרי ניקוי כלים, למסלול הכי מקל, ובמיוחד מוצרים שכבר עברו לקבוצה מקלה בתקופת הקורונה ללא תקלות.
רוצים לעזור לנו במאבק נגד יוקר המחיה? הצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/99tkina29720

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן