לא לתת לאקירוב לעקוף את החוק

זוכרים את התקופה הלא כל כך רחוקה, בה קומץ טייקונים שלט במשק הישראלי באמצעות פירמידות עסקיות?

בשיטת הפירמידות, בעל ההון שולט בחברה למעלה ובאמצעותה שולט בשרשור של חברות למטה, כשחלקן ציבוריות – כלומר, מושקע בהן כסף של הציבור. בעל השליטה יכול לנצל את הכסף הזה לטובת האינטרסים שלו (כמו שקרה בפירמידת IDB של נוחי דנקנר). חוק הריכוזיות נחקק כדי לטפל בדיוק בבעיה זו וקבע שפירמידה תהיה רק עד שתי חברות ציבוריות.

אבל מסתבר שלא כולם מייחסים לחוק חשיבות. כעת, אלפרד אקירוב רוצה להשתלט על חברת הביטוח "כלל ביטוח". אלא מה?! אם הוא ישלוט בה באמצעות חברת "אלרוב נדל"ן", כפי שהוא מבקש – תיווצר פירמידה של שלוש חברות ציבוריות מה שסותר את חוק הריכוזיות.

אקירוב הגיב על הסוגיה וטען שמדובר ב"שטויות" ושהוא יצליח לפתור את זה. איך בדיוק יפתור את זה? אחת האפשרויות שעלו היא מינוי נאמן למניות שלו, ככה שהוא לא יחזיק בהן בפועל ולכן לא ייחשב לבעל שליטה בניגוד לחוק. זאת, עד שהפירמידה של "כלל ביטוח" תפורק. הפתרון הזה לא מקובל עלינו.

פנינו לממונה על שוק ההון כדי לחזק אותו בתפקידו החשוב: לשמור על האינטרס של החוסכים ולעמוד על קיום החוק במלואו, ולא לעזור לאקירוב "לפתור את הבעיה" שחוק הריכוזיות מציב בפניו באמצעות כל מיני תחבולות וטריקים.

הצטרפו עכשיו – יותר חברים, יותר כוח השפעה על מקבלי ההחלטות: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןפנסיה


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן