לא נסתפק בהבטחות ריקות להוזיל את יוקר המחיה

בשבועיים האחרונים הובלנו ביחד עם 'הצינור' ושותפים נוספים, מאבק צרכנים נגד העלאת מחירי מוצרי המזון של יצרניות המזון המונופוליסטיות. שיתוף הפעולה של הציבור הרחב שהתייצב מאחורינו ונתן מכה כלכלית לחברות העושקות אותנו, עבד, והן התחילו לחזור בהן מהעלאות המחירים. אבל החרם הצרכני היה רק הצעד הראשון, ועכשיו, יחד אתכם, נדרוש את השלב הבא.

אלו הם הצעדים הנחוצים, אותם פיתחנו בשיתוף עם המכון לתכנון כלכלי, על מנת לייצר פה שינוי עמוק בשיטה שהצליחה עד כה לשמר לקבוצה קטנה של מונופולים, רווחים גבוהים על חשבוננו:

1. פירוק יצרניות הענק בתחום המזון – כבר הושג היעד של הקמת צוות ממשלתי להפחתת הריכוזיות בענף המזון. כעת, אנו פועלים מול הצוות, כדי לוודא שיאמץ את המלצתנו לפירוק יצרניות הענק בתחום המזון, שמחזיקות במותגים חזקים רבים וכך ושומרות על המחירים גבוהים.

2. פתיחת היבוא המקביל – צריך לטפל בדחיפות ביבואנים הבלעדיים באמצעות פתיחת כלל המוצרים ליבוא מקביל, ולא רק רשימה מוגבלת של מוצרי טואלטיקה, כפי שאושר בחוק ההסדרים האחרון. יחד עם הפתיחה, צריך להוסיף "שיניים" לחוק ולהעניש את היבואנים הבלעדיים שפועלים לחסום יבוא.

3. שקיפות – לחייב מונופולים בענף המזון בפרסום הרווחים שלהם. כיום, מכיוון שמדובר לרוב בחברות פרטיות, הן לא מחויבות בדיווח הזה, ומשתמשות בקלף הזה כדי להסתיר מהציבור את הרווחים העודפים על חשבוננו.

4. פיזור גאוגרפי – צריך להפסיק לאפשר לרשתות השיווק, כמו שופרסל למשל, להשתלט על אזורים גאוגרפים ובכך למנוע תחרות.

הייתם איתנו בסופר, השארתם את מדפי המותגים של המונופולים מלאים במוצרים שלהם, והראנו להם יחד מה זה כח ציבורי. עכשיו, כדי שהמונופולים בתחום המזון לא יוכלו שוב לחזור למשחק שלהם ברגע שיעבור זעם, עלינו להתאחד לפעולות עומק מול הכנסת והממשלה.

הורדה לטווח הארוך של יוקר המחיה נמצאת רק בידיים שלכם – הצטרפו אלינו https://lobby99.org.il/join

המכון הישראלי לתכנון כלכלי
#מרדהפסטה


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן