להפסיק להיות פראיירים – לא להיכנע למונופול הגז

הממשלה יכולה להוריד את מחיר הגז ל 3$, כדי שמי שייהנה מאוצרות הטבע של ישראל יהיה הציבור ולא חבורת טייקונים ותאגידים בינלאומיים – צפו במנהל המחקר שלנו אריאל פז סוויצקי מסביר: מדוע מדינת ישראל משלמת את אחד המחיר מהגבוהים בעולם ביחס למדינות שיש להן גז ולמה אם לא נתעורר ישראל תהיה תלויה באנרגיה מזהמת לעוד שנים רבות.
החוזה המרכזי של חברת חשמל, במסגרתו היא משלמת על גז מעל $6 בתוקף עד שנת 2028. בשנה הבאה אומנם יפתח ההסכם, אבל הירידה האפשרית במחיר היא נמוכה מאוד, זאת בזמן שהמחירים במדינות אחרות שמפיקות גז ומספקות לעצמן את כל הביקוש לגז נמוכים משמעותית (רוסיה $1.5 ; קנדה $1.5; מצרים $3 ועוד).
הממשלה והרגולטורים, בראשם משרד האוצר ורשות התחרות, חייבים להפגין אומץ ולעמוד מול חברות הגז. הדרישה הזו איננה קשורה רק למחיר הגז. בימים אלה מתנהל מאבק שלובי 99 לוקח בו חלק על העלאת היעדים של האנרגיה המתחדשת וצמצום היקף הייצור העתידי של גז. אם הרגולטורים לא ידעו לעמוד מול החברות – התלות של ישראל במחירים גבוהים של אנרגיה מזהמת – יקובעו לעוד שנים רבות קדימה.
חזקו אותנו מול מונופול הגז – הצטרפו ללובי 99

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן