לחץ ציבורי עובד – הרווח כולו של הציבור

מברכים את שר האוצר אביגדור ליברמן על החלטתו שלא לבטל בינתיים את הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל ששווין עד 75 דולר.

החלטנו להיאבק לשימור הפטור, בעקבות מחקר כלכלי שערכנו בנושא. מהמחקר עולה כי התחרות שנוצרת בזכות הייבוא האישי באמצעות החבילות מחו"ל, היא אחד מהגורמים המרכזיים להוזלת מחירים בארץ בשנים האחרונות. ניתן לראות זאת בייחוד במוצרי צריכה בסיסיים הנמצאים במרבית משקי הבית בישראל: ממברשות שיניים ועד תחפושות לפורים.

ישנם קולות הטוענים שביטול הפטור יסייע לעסקים מקומיים. למעשה, הרשתות הגדולות עושות שימוש ציני בכאבם של העסקים הקטנים בתקופת הקורונה, כשהן מציבים אותם בחזית המאבק נגד הפטור. ואולם, על פי נתוני רשות הדואר, רוב החבילות שמגיעות מחו"ל מכילות מוצרים הנמכרים בעיקר ברשתות הגדולות, כמו הלבשה והנעלה. כלומר, חשוב להבהיר: ביטול הפטור יעזור בעיקר לרשתות הגדולות, שהן המרוויחות העיקריות ממכירת מוצרי צריכה כמו ביגוד והנעלה במחירי עתק, ולא לעסקים קטנים ובינוניים.

המשלוחים מחו"ל, גם תורמים לפיתוח תעשייה מקומית ענפה של סחר מקוון וחברות שילוח ולוגיסטיקה, שאפשרה בשנים האחרונות לעסקים קטנים להציע את מוצריהם אונליין לקהלים חדשים, בארץ ובחו"ל.

חשוב לזכור: ישראל היא 'כלכלת אי' עם ריכוזיות כלכלית גבוהה מאוד. מחירי המזון והטואלטיקה בארץ גבוהים ב-30% מהממוצע במדינות ה-OECD. לכן, נדרשים צעדים מיוחדים להגברת התחרות. בעשור האחרון, הפטור אפשר לצרכנים לקנות מוצרי צריכה בסיסיים במחירים שפויים, ויצר תחרות שהפחיתה מחירים כאן בארץ, גם עבור אלו שלא מזמינים מחו"ל.

נמשיך לעמוד על המשמר ולדאוג לשימור הפטור, כחלק מהמלחמה שלנו ביוקר המחייה.

רוצים לחזק אותנו במאבק על יוקר המחיה מול הרשתות הגדולות ויבואני הענק? הצטרפו אלינו https://bit.ly/3ho4cbY

#הוןשלטוןיבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן