למה יקר פה?

במהלך חיינו אנחנו כנראה נשלם יותר מהחברים שלנו באירופה או בארה"ב על מוצרי צריכה בסיסיים. כך לדוגמה, הורים צעירים בארץ ישלמו 30% יותר על חיתולים מאשר באירופה וכ-20% יותר מאשר בארה"ב.
הסיבה העיקרית לכך שיקר פה היא ריכוזיות – בישראל קיימים מונופולים רבים ששולטים בשוק ומשמרים מחירים גבוהים באופן מלאכותי.
אז מה עושים? קודם כל, מגבירים תחרות. יש בעיה בישראל של חסמים בירוקרטיים שמונעים משחקנים חדשים להיכנס לשוק. לכן, פנינו למשרד הכלכלה בבקשה להקל על הליך הייבוא של מספר מוצרי צריכה בסיסיים כמו חיתולים, טמפונים ומחזיקי מוצצים, שעולים בארץ 20-60% יותר מאשר בחו"ל. דרשנו להעביר את המוצרים הללו ובשלב מאוחר יותר מוצרים רבים נוספים, ממסלול של בדיקות מחמירות למסלול ה"ירוק" שבו מסתפקים בהצהרה ובדיקות מדגמיות בלבד, כפי שמקובל עבור המוצרים הללו ברוב המדינות המפותחות.
בנוסף, ביקשנו שמוצרים חדשים שמיובאים או מיוצרים בארץ ייכנסו אוטומטית למסלול הירוק, אלא אם יש חשש לסכנה בטיחותית שדורשת בדיקות נוספות. המהלך הפשוט הזה – שהוא הסטנדרט באירופה ובארה"ב – יקל משמעותית על יבוא מוצרים מתחרים, מה שיאלץ את המונופולים הגדולים להתמודד עם תחרות אמיתית. כך המחירים יירדו וכולנו נוכל לחסוך מאות שקלים בחודש.
נשבר לכם לשלם מחירים גבוהים סתם? רוצים לסייע לנו להיאבק ביוקר המחייה? הצטרפו ללובי 99: https://bit.ly/99import106

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן