למה רשות המיסים חזקה על הקטנים ומוותרת לחברות הענק על מיליארדי שקלים?

בבדיקה שעשינו בדו"חות הכספיים של קבוצת דלק, שבבעלות הטייקון יצחק תשובה, גילינו שהחברה חייבת יותר מ-300 מיליון ש"ח לרשות המיסים ולא משלמת. רשות המיסים לא גבתה עדיין את הכסף, למרות פסק דין של בית המשפט העליון שחייב את קבוצת דלק לשלם.
לא מדובר במקרה יחיד. כבר תקופה ארוכה נדמה שרשות המיסים מחפשת לגבות את הכסף הפשוט והקל, אבל נמנעת לעיתים ממאבקים כדי לגבות מיסים מהחברות הגדולות והטייקונים.
זה המצב גם אצל כימיקלים לישראל, שמחזיקה את הזיכיון בים המלח – החברה מסרבת לשלם 600 מיליון ש״ח מהרווחים האדירים שלה על אוצרות הטבע. במקרה אחר רשות המיסים יודעת כבר כמה שנים שבחוק לגביית רווחי היתר של חברות הגז יש פרצות, שמאפשרות תכנוני מס, אבל הרשות לא תיקנה את החוק ולא סוגרת את הפרצות.
ומה קרה עם המיסים שתשובה חייב לרשות המיסים?
בחודש ינואר בית המשפט העליון הכריע במחלוקת בין רשות המיסים לקבוצת דלק, וקבע שהחברה צריכה לשלם מס בגובה של למעלה מ-300 מיליון ש״ח. לפי הדוחות הכספיים האחרונים של קבוצת דלק, שפורסמו 8 חודשים אחרי ההכרעה של בית המשפט, הסכום הזה עדיין לא שולם. כנראה שגם בזמן שעבר מאז המס לא שולם, כי קבוצת דלק לא דיווחה למשקיעים שלה על סכום כ״כ משמעותי שיצא מהקופה שלה.
הבעיה במקרה הזה חמורה יותר, כי אם רשות המיסים תמשיך "לקחת את הזמן" אולי היא לא תראה את הכסף: המצב הפיננסי של קבוצת דלק הוא לא טוב – רק לפני כמה חודשים החברה ערכה הסדר חוב, ובדוחות הכספיים שלה מצוין שיש ״ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה״. כך שזה מאוד לא ברור מדוע רשות המיסים איננה מזדרזת. וזה בדיוק מה ששאלנו את ראש רשות המסים בפנייה דחופה ששלחנו אליו השבוע.
לא יכול להיות שאנשים מן השורה יצטרכו לשלם מיסים בזמן, בשעה שהחברות הגדולות במשק מקיימות דיונים שנמשכים שנים על חבות המס שלהן. וגם כשהדיונים מוכרעים ובית המשפט קובע שצריך לגבות את המס – עוברים חודשים והכסף לא נגבה.
גם אתם חושבים שהחברות הגדולות צריכות לשלם מיסים בזמן? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/38tgWs4

לקריאת המכתב ששלחנו >>> https://bit.ly/3hem8DZ

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן