למה שיעלו מחירי החשמל כדי שיצחק תשובה יתעשר?

משרד האנרגיה דוהר לעבר החלטה דרמטית ומסוכנת לעתיד הביטחון האנרגטי של ישראל, אישור ייצוא ענק ממאגר הגז לוויתן, המאגר הישראלי הגדול ביותר, כדי להגדיל את הרווים של בעלי המאגר – יצחק תשובה וחברת שברון. פנינו לשר האנרגיה כדי שיעכב את ההחלטה עד שתושלם הבחינה המקצועית ויוגשו מסקנותיה.
**
הוועדה המקצועית התקופתית שבוחנת את מדיניות הגז הטבעי של ישראל התכנסה לפני מספר חודשים וממשיכה בדיונים, אלא שלאחרונה גילינו שאת ההחלטה החשובה ביותר בתחום הגז הטבעי – ההחלטה כמה מותר למאגר לוויתן לייצא – מתכוונים לקבל, וככל הנראה גם לאשר, בלי שהוועדה המקצועית הרחבה השלימה את עבודתה, ולפני שיפורסמו הנתונים על בסיסם יאושר הייצוא.
מעבר לפגיעה העתידית במשק כשלא יישאר לנו גז, משיחות שקיימנו עם גורמי המקצוע עולה שכבר בשנים הקרובות שורה ארוכה של חוזים בין תחנות כוח לבין מאגרי גז צפויים להסתיים, ויצטרכו לחדש אותם. ברגע שאין מגבלות ייצוא – תחנות הכוח בישראל יצטרכו להשוות את המחירים למחיר בחו"ל, מה שיגרום לכולנו לשלם ביוקר על החשמל, כי למה שיצחק תשובה ימכור בישראל בזול אם הוא יכול להרוויח כפול באירופה?
ולמרות שהטייקון יצחק תשובה רוצה להרוויח כמה שיותר, הפעם אנחנו לא באים בטענות כלפיו. הביקורת שלנו היא כלפי משרדי הממשלה, שמאשרים ומאפשרים ייצוא ענק שמיטיב בעיקר עם חברות הגז – ופוגע בציבור.
ניצלנו את ההגעה של שר האנרגיה לוועדת קרן העושר בכנסת כדי לדרוש תשובות. צפו במנהל המחקר בלובי 99, אריאל פז-סוויצקי, מפריך חלק מהטענות של נציגי הממשלה. נמשיך להיאבק כדי שמאגרי הגז של ישראל ינוצלו לטובת הציבור בישראל.
תמכו בנו והצטרפו עכשיו ללובי 99

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן