למה שר הכלכלה תוקע רפורמה חשובה בייבוא?

על שולחנו של שר הכלכלה, חה"כ עמיר פרץ, נמצא צו היבוא החדש – אך הוא מסרב לחתום עליו כבר חודש. הסיבה לכך היא לחצים מארגונים שמתנגדים לצו, שאמור להקל משמעותית על יבוא של כ-150 מוצרים שנמצאים בכל בית – מדלתות ומזגנים ועד טמפונים וקונדומים.

השר חושש מהלוביסטים של מתנגדי הרפורמה, ביניהם התאחדות התעשיינים ומכון התקנים. הלוביסטים שלהם יצאו בקמפיין הפחדה אגרסיבי שטוען שההקלות בבדיקות של סחורה מיובאת תאפשר למוצרים פגומים ומסוכנים להיכנס לישראל. אנחנו נהפוך ל"פח הזבל של העולם", לדבריהם.

ככה משמרים מונופול, ככה מונעים תחרות וככה מנפחים מחירים.

הרפורמה גובשה כחלק ממדיניות הממשלה להילחם ביוקר המחיה ונועדה לסייע ליבואנים הקטנים המבקשים להוריד חסמי יבוא, באמצעות החלפת המשטר הנוכחי של בדיקות מקיפות בנמל, למדיניות של אכיפה בשווקים. לפי המדיניות המוצעת, נציגי משרד הכלכלה או מכון התקנים יבדקו את המוצרים באופן מדגמי אחרי הגעתם לחנויות. כמובן שבטיחות ובריאות הצרכנים חשובות ולכן צריך לקום מנגנון אכיפה יעיל.

הלוביסטים כמובן לא יספרו לכם שזו השיטה המקובלת באיחוד האירופי ובארה"ב. הם גם לא יודעים להסביר מדוע היבואן הקטן כל כך מסוכן, אם החברה הישראלית בכל זאת מצליחה לשרוד את כניסתם של כ-70 מיליון חבילות ב"ייבוא אישי" בכל שנה (נכון ל-2019). החבילות הללו מגיעות לישראל בלי לעבור שום בדיקה.

הייבוא האישי התפתח בשנים האחרונות בגלל המחירים הגבוהים בארץ, אך בזכות אותן חבילות – ישראלים זוכים למגוון רחב יותר של מוצרים ובמחירים אטרקטיביים יותר, מבלי להתפשר על איכות או בטיחות.

הגיע הזמן לשבור את כוחם של המונופולים בייבוא, להגביר את התחרות, ולהוריד את יוקר המחיה. אנו קוראים לשר הכלכלה לחתום על הצו באופן מיידי.

רוצים לעזור לנו במאבק נגד יוקר המחיה? הצטרפו עכשיו ללובי 99 https://bit.ly/3jAfR5C

#מונופולים_ביבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן