מהיום זה רשמי: נפרדים מהפקס

בדיוק לפני שנה עבר בכנסת ״חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים״ (או כמו שאנחנו קוראים לו: "חוק הפקסים").

החוק נכנס לתוקף היום, והמשמעות היא שמהיום משרדי ממשלה וגופים ציבוריים מחויבים להתקדם למאה ה-21 ולאפשר לנו לפנות אליהם במייל, ולא בפקס (אל דאגה, למי שמתקשים להיפרד יש עדיין אפשרות לשלוח פקס). בנוסף, הגופים עליהם החוק חל יידרשו לפרסם דרכי התקשרות עם יחידות הנותנות שירות לציבור, כדי שהמידע הזה יהיה נגיש ל-כ-ו-ל-ם, ולא רק למקושרים.

אנחנו בלובי 99 ליווינו את החוק החל משלב כתיבתו (עוד בשנת 2016), עובר בכל הדיונים בכנסת ועד לאישורו הסופי בקריאה שניה ושלישית בדיוק לפני שנה, בשיתוף והובלה של חברי הכנסת דוד ביטן ושרן השכל מהליכוד.

אז על מי החוק חל? קחו אוויר כי הרשימה ארוכה (והבאנו פה רק את הגופים הכי מעניינים, הרשימה המלאה בנוסח החוק בתגובה הראשונה):

✔ משרדי הממשלה והיחידות השונות שלהם (כמו רשות המיסים שכפופה למשרד האוצר, יחידות במשרד הביטחון שנותנות שירות לציבור ועוד)
✔ בתי חולים ציבוריים
✔ קופות חולים
✔ רשויות מקומיות
✔ תאגידים שהוקמו בחוק (כמו ביטוח לאומי)
✔ חברות ממשלתיות (כמו דואר ישראל)
✔ תאגידים מקומיים (בתנאים מסוימים שמפורטים בחוק)
ועוד ועוד…

במתכונת הנוכחית שלה, הצעת החוק אינה כוללת את הבנקים וחברות הביטוח. אבל אל דאגה – כבר ניסחנו תיקון חקיקה שיסדיר את זה, ונגיש אותו כשהכנסת תחזור לפעילות.

בשבוע הבא נפתח מוקד תלונות על יחידות שלא מיישמות את החוק יחד עם התכנית ״יהיה בסדר״ בגלי צה״ל. כי ככה זה בלובי 99 – אנחנו לא רק מעבירים חוק, מסמנים וי וממשיכים הלאה, אלא נאבקים עד שהוא באמת מיושם.

עזרו לנו להפוך עוד חוקים למציאות והצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/2SCAQs4

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן