מהי זיקה פוליטית?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
דו"חות מבקר המדינה האחרונים הצביעו על הליכים בלתי תקינים של קבלת עובדים ברשויות המקומיות וחשש לביצוע מינויים משיקולים זרים, לרבות על רקע חשש למינויים פוליטיים. מזה תקופה אנו פועלים אל מול משרד הפנים כדי לקדם תקנות שיסדירו את תהליך גיוס העובדים ברשויות, כך שיהיה תקין ושקוף יותר, ועל מנת לוודא שמי שמתקבלים לעבודה ברשות המקומית – יעבדו בשביל ציבור התושבים, ולא בשביל ראש הרשות.
אתמול הגיעו התקנות לדיון ראשון בכנסת, אחרי שכבר הוכנסו לנוסח כמה תיקונים חשובים שביקשנו. הלוביסטית הציבורית, עו"ד ימית ינאי-מלול, הציעה ליושבת ראש ועדת הפנים, ח"כ מיקי חיימוביץ, שתנסח הצעה לאופן הגדרת "זיקה פוליטית כלכלית או אישית".
על פי ממצאי מבקר המדינה, התקבלו לעבודות בעיריות שנבדקו, ולתאגידים שלהן – עשרות עובדים שהיו פעילים פוליטיים או מקורבים לראש העירייה וחברי הקואליציה. מרביתם התקבלו במכרזים שבהליכי ניהולם נמצאו ליקויים חמורים.
על בסיס המלצות המבקר, הצענו לוועדה שבחירת העובדים תתבצע על ידי ועדת בחינה מקצועית, שתכלול גם נציגי ציבור בלתי תלויים, שיושב ראש הוועדה לא ייבחר על ידי ראש הרשות ושהמועמד לעבודה יהיה מחויב לדווח בשאלון אישי על זיקה פוליטית, כלכלית או אישית לראש העירייה הנבחר או להנהלת הרשות.
כיום, כאשר מתכנסת ועדת איתור ברשויות המקומיות לצורך גיוס עובדים חדשים, לא קיימים חסמים והליכי ביקורת אפקטיביים, כפי שיש בשלטון המרכזי. לוועדות האיתור אין מבנה מוגדר והן מוקמות "אד הוק", ההחלטות נסגרות מראש ואין יכולת להעביר מינוי בניגוד לדעת ראש העיר.
התקנות המוצעות מטרתן לייצר הליכים שקופים וברורים של גיוס עובדים. אנחנו נמשיך להיאבק עד שיעבור בכנסת נוסח שיאפשר זאת.
רוצים לסייע לנו לחולל שינוי ברשויות המקומיות. הצטרפו עכשיו ללובי 99 https://bit.ly/2J2r9TK

דילוג לתוכן