מה גרם לי לנסוע לפגישה במשרד המשפטים בירושלים בשבוע שבו אני אמורה ללדת?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הי, זו נועה זלצמן הלוביסטית שלכם/ן (זו שבאמצע התמונה).

אתמול הייתה לנו פגישה במשרד המשפטים על תופעת הדלתות המסתובבות, במסגרתה בכירים בשירות המדינה עוברים לעבוד עבור הגופים עליהם פיקחו תוך זמן קצר מאוד ובלי תקופת צינון הולמת.

אמנם הפגישה נקבעה בירושלים ל-5 ימים לפני תאריך הלידה המשוער שלי, כשאני בכלל מתכננת ללדת באיכילוב, אבל מדובר בנושא שאני מלווה מקרוב בשנה האחרונה ולא רציתי לוותר על ההזדמנות הזו.

אמא שלי ובן הזוג חשבו שאני משוגעת והכריחו אותי, ליתר בטחון, לשים בתא המטען תיק לבית חולים ולקחת איתי את מרב דוד הסמנכ״לית כל הדרך במקום לפגוש אותה בירושלים, אבל בסוף (טפו טפו טפו) הכל עבר בשלום.

היתה פגישה מצוינת ונראה שגם במשרד המשפטים מבינים שהמצב היום – שבו החוק קובע תקופת צינון של שנה אבל ב-97% (!) מהמקרים התקופה הזו מקוצרת – הוא לא הגיוני. חלק מהפערים שקיימים היום אנחנו מתכוונים לתקן בחקיקה כשהכנסת תחזור לפעילות מלאה, אבל יש גם היבטים שאפשר לשנות בהנחייה של היועץ המשפטי לממשלה שעוסקת בנושא.

ההישג העיקרי מבחינתנו הוא הנכונות של משרד המשפטים להטיל יותר מגבלות על עובדים בכירים בשירות המדינה לפני שעוברים לעבוד בגופים עליהם פיקחו. אחת הדוגמאות לכך היא הפרקטיקה, הבעייתית מאוד, שנקראת ״צינון פנימי״. היום אם בכיר בשירות המדינה מתחיל מגעים כדי לעבוד בגוף מסוים – הוא יכול מאותו רגע לא לעסוק בעניינים שנוגעים לגוף הזה, ויתחשבו בתקופה הזו כשיבואו לקצר לו את תקופת הצינון. אנחנו חושבים שזה הזוי שמישהו לא יבצע את העבודה שלו ועוד יקבל על זה ״פרס״ של קיצור הצינון, ושמחנו לגלות שבמשרד המשפטים יש נכונות להסדרת הנושא.

למרות שכולם סביבי לא מבינים למה אני עובדת עד הדקה האחרונה – זו זכות גדולה עבורי שגם אחרי שנתיים בלובי 99, כיף לי לקום בבוקר וללכת לעבודה.

את עיקר העבודה בנושא בתקופה הקרובה תוביל זהר מחליפתי בזמן שאהיה ב״חופשת״ לידה, ואני (לצערי) אעקוב מהצד. עדיין יש עוד הרבה מה לעשות בנושא ואנחנו צריכים אתכם/ן איתנו. הצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/33sHyFF

דילוג לתוכן