מה ענה ראש רשות המיסים בתשובה לשאלה על הפער בין המיליארדים שהובטחו מהגז לבין הקופה הריקה?

נציגי הממשלה שמגיעים לוועדת הכנסת לפיקוח על "קרן העושר", הקרן בה אמורים להצטבר הרווחים ממאגרי הגז, לא מצליחים כבר שבועות לענות על שאלה אחת: איך למרות ההבטחות שבשנים הקרובות יצטברו בקרן מיליארדים רבים, היא עדיין ריקה. רק בעוד שנתיים ייכנס אליה מיליארד אחד בלבד.
היום הגיע תורו של ראש רשות המיסים, ערן יעקב, שמיד בפתיחת הועדה אמר שכל התחזיות שהבטיחו לציבור בעבר מאות מיליארדים לא שוות כלום ובאופן כללי שתחזיות הן עניין למזג אוויר.
סמנכ"לית הלובי, מרב דוד, הראתה בתגובה תחזית של הכלכלן הראשי באוצר משנת 2015. מהתחזית ברור שהכלכלנים של משרד האוצר ידעו לצפות בצורה מדויקת ביותר את ההכנסות שיהיו לחברות הגז – אילו כמויות הן ימכרו ובאיזה מחיר.
בנוסף הראינו לוועדה שגם ההוצאות של חברות הגז היו ידועות ולכן הפער איננו מוסבר. המשוואה של הכנסות פחות הוצאות נתנה תשובות דומות לפני מספר שנים וגם היום. אם כן, האם הפער טמון באופן שבו רשות המיסים חישבה את המס שצריכות לשלם חברות הגז?
מי שיכולים לענות על השאלה הם נציגי רשות המיסים, אבל הם המשיכו להתחמק ולטעון כי הפער אינו באחריותם והוא נובע מהשינויים במחירי הגז.
אנחנו לא נרפה מהנושא ונמשיך ללחוץ כדי לקבל תשובות וכדי לוודא שהציבור יקבל את חלקו במשאבי הטבע.
רוצים לסייע לנו? הצטרפו ללובי99: https://bit.ly/99meravvaada287


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן