מה עשה מנכ"ל קניוני עופר בוועדה להפחתת יוקר המחיה?

לפני שנתיים הוקמה ועדה ציבורית על ידי משרד הכלכלה במטרה למצוא דרכים להפוך את ענפי המסחר ליעילים יותר וכך להביא להפחתת יוקר המחיה, סה"כ מבורך. אלא שמתברר שהמלצתה העיקרית של הוועדה, שהוגשה כעת, היא דווקא ביטול הפטור ממע"מ עד 75$ על חבילות מחו"ל. לא הופתענו לגלות את בעלי האינטרס שהשתתפו והשפיעו על הוועדה – מנכ"ל קניוני עופר וסמנכ"ל איגוד לשכות המסחר – שדואגים לכיס של הרשתות הגדולות ולא של הצרכן הישראלי. פנינו לשר הכלכלה בדרישה שלא לקבל את המלצת הוועדה ונמשיך להיאבק נגד ביטולו של הפטור.

נוכחות נציגי התעשייה הייתה צפויה, כמו גם ניצול ההזדמנות העסקית לפעילות לובי מובהקת בעד ביטול הפטור שמערער על שליטתם המוחלטת ביכולת הבחירה של הצרכן הישראלי. ומי היה חסר בוועדה? נציג רשות המיסים שיכול היה להסביר למשל שבתקופת הפטור, ההזמנות מחו"ל גדלו בכ-370%. סביר להניח שרבים יפסיקו להזמין עם חזרתו של המס, כך שביטול הפטור לא יניב את ההכנסות המיוחלות לאוצר המדינה. הזוכים היחידים מהביטול יהיו היבואנים והרשתות הגדולות.

והכי חשוב – הפטור מאפשר לצרכן ליהנות מהמגוון והמחירים שקיימים בחו"ל ושומר על רמת תחרות מסוימת עם המוצרים בארץ. רוב המוצרים המדוברים אינם מוצרי פנאי אלא מוצרי צריכה בסיסיים כמו טואלטיקה, ביגוד והנעלה, וביטולו של הפטור בהכרח יגרום לעליה במחיריהם. לא ניתן לרשתות הגדולות לנצל את הצרכן הישראלי הבודד, במיוחד בעידן הקורונה, כשהשמיים סגורים והיבואנים הגדולים פועלים להעלאת מחירים. לכן פנינו לשר הכלכלה בדרישה לדחות את המלצת הוועדה בצורה חד-משמעית.

רוצים לעזור במאבק נגד יוקר מחיה? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3q7Feih

#הוןשלטוןיבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן