מה קורה כשמגרש הכדורגל עקום?


מה קורה כשמגרש הכדורגל עקום?

מתרגשים לקראת גמר המונדיאל הערב? גם אנחנו! אבל חשבתם פעם מה הכי חשוב במגרש כדורגל? האם זה הדשא, הקווים או בכלל היציע?

ובכן, הדבר הכי חשוב במגרש כדורגל זה שהוא ישר, כמו פלס. לא נוטה לאף כיוון ולא מספק יתרון לאף קבוצה. כי כשהמגרש לא ישר, תמיד לקבוצה אחת יהיה יותר קל לשחק, להבקיע יותר שערים ולנצח. אז במונדיאל, אנו נוטים להאמין, המגרש באמת ישר. יש מי שדואג לזה. אבל המגרש הכלכלי שבו אנחנו משחקים – הוא לא ישר.

המגרש הכלכלי תמיד נוטה לטובת התאגידים הגדולים. אם זה בגלל הריכוזיות הגדולה, בגלל חוסר שקיפות, וסעיפים, תתי סעיפים ותקנות שמפשרים להם לגבות מחיר גבוה על המוצרים והשירותים שמוכרים לנו.

קחו לדוגמה את האפוד הזוהר שלכולנו יש באוטו, כי החוק מחייב אותנו. אמנם זה חוק טוב, ששומר על הציבור בדרכים, אבל כשחוקקו אותו, הלוביסטים שעמדו מאחוריו דאגו ש'המגרש לא יהיה ישר'. הם קבעו תקן ייחודי לאפוד שרק החברה ששילמה להם (3M) תעמוד בו ולא יצרנים אחרים, זולים יותר. וכך, אנחנו היום משלמים 30 שקלים עבור האפוד במקום 5 שקלים.

הטיית המגרש לכיוון התאגידים הגדולים, פשוט מגלגלת את הכסף מהארנקים שלנו לחשבון הבנק שלהם, מבלי שהם יצטרכו להתאמץ יותר מדי, להתחרות, ליזום או להשתפר.

בשביל זה אנחנו כאן –אנחנו דואגים שהמגרש יהיה ישר למען האינטרס הכלכלי של ציבור. אנחנו פועלים בכנסת, בממשלה ומול הרגולטורים כדי לוודא שהחוקים והתקנות לא מטים את המגרש לכיוונם של ההון והתאגידים הגדולים.

אנחנו פועלים ליישור המגרש בתחום הצרכנות, הבנקאות ועוד, וככל שיהיה לנו יותר כוח – כך נצליח יותר לטובת האינטרס הכלכלי של הציבור. הכוח שלנו הוא המימון המלא והגב של כ-10,000 חברי הלובי, וככל שהמספר הזה יגדל, כך נוכל לגייס עוד עורכי דין וכלכלנים מעולים שיעבדו לטובת האינטרס הכלכלי של הציבור.

רוצים שנמשיך ליישר את המגרש עבורכם? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3G3ub4Q

#הוןשלטון


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן