מונופול? לא רק משחק קופסה

ביום האחרון לפעילות הכנסת הקודמת עבר תיקון לחוק התחרות, אותו ליווינו במשך כשנה וחצי. החוק נועד לחזק את רשות התחרות מול התאגידים הגדולים במגוון היבטים.

אחד הסעיפים הכי משמעותיים בחוק נגע להרחבת ההגדרה של "מונופול" – עד עכשיו ההגדרה הייתה טכנית וכללה רק חברות שמחזיקות בנתח שוק של מעל ל-50% בתחום מסוים. החוק החדש הרחיב את ההגדרה הזו כך שתכלול גם תאגידים שיש להם "כוח שוק משמעותי".

החוק לא הגדיר מה זה ״כוח שוק משמעותי״ והשבוע פורסם גילוי דעת של רשות התחרות שמסביר את המונח הזה, שגם בכתיבתו היינו מעורבים.

גילוי הדעת הזה מנוסח בשפה כלכלית וקצת מסובכת (קישור לכתבה בנושא בתגובה הראשונה), אבל הנה השורה התחתונה:

מדובר בתיקון מאוד משמעותי כי אין הרבה גופים שנתח השוק שלהם גבוה מ-50% אבל יש לא מעט גופים שיש להם כוח שוק משמעותי. מדובר בגופים שמשפיעים ומובילים את השוק גם אם נתח השוק שלהם נמוך מ-50% (כמו שופרסל, בנק הפועלים, גוגל ופייסבוק). עכשיו יהיה לרשות התחרות אפשרות להטיל מגבלות גם על הגופים הללו, אם הם יפגעו בצרכנים‪.

עכשיו רק צריך שרשות התחרות תעשה שימוש בכלים החדשים שהחוק נתן לה, ובדיוק בשביל זה אנחנו פה: כדי שהבנקים לא ינצלו את כוחם לגבות עמלות מוגזמות, ששופרסל לא ינצלו את כוח השוק שלהם כדי לייקר מוצרים, ועוד.

הצטרפו אלינו עכשיו וחזקו אותנו מול התאגידים הגדולים שמנצלים את כוחם: https://bit.ly/32NDkIT

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן