מיהם התאגידים והטייקונים שמנצלים את המשבר לטובתם האישית על חשבון כולנו?

בזמן שרובנו סגורים בבית כמעט במלחמת הישרדות, גופים כלכליים רבי עוצמה מנצלים את ההזדמנות לקידום מהלכים נכלוליים. ככה מנסים הטייקונים והחברות הגדולות להכניס לכל אחד ואחת מאיתנו יד לכיס, בשעה שאנחנו מנסים לעבור את היום בשלום:
* מונופול הגז מנסה להשיג 300 מיליון ש״ח מכספי ציבור למימון הקמת צינור הגז שלו. לא להאמין אבל את הסעיף הזה מצאנו בתוך תכנית החירום לסיוע לעצמאים ועסקים קטנים. מה הקשר לקורונה ולתכנית החירום? אין.
* קבוצת דלק שבבעלות יצחק תשובה נמצאת בדרך לתספורת הכי גדולה שנראתה במדינת ישראל אי פעם. גם הבנקים וגם הגופים שמנהלים לנו את הפנסיות נתנו לתשובה הלוואות ענק ללא בטוחות ראויות, ויושבים כעת על הגדר במקום להילחם על מה שאפשר להציל מהכסף ובעיקר, לקחת מתשובה את השליטה כדי שלא יוכל לחזור לעוד תספורת עוד כמה שנים.
* דווקא בשיא משבר הקורונה, כשעסקים קטנים ובינוניים רבים מתקשים לשרוד, הבנקים מנצלים את המצב ומעלים להם ריביות על ההלוואות שלהם. הרווח של הבנקים, אם תהיתם, עומד על כ-10 מיליארד ש״ח בשנה.
* חברות הדלק (פז, דור אלון, דלק ועוד) ניסו למנוע את הורדת מחיר הדלק, שירד בכל העולם בעקבות ירידה במחירי הנפט, כדי שלא תיפגע להן הרווחיות (!)
זוהי רשימה חלקית מאד מתוך שלל מחטפים שמנסים לעשות פה בחסות הקורונה ואנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לסכל ולעצור אותם. תוכלו לקרוא את הרשימה המלאה במאמר שכתבה מנכ״לית הלובי, עו״ד לינור דויטש, ל״שקוף״. בימים רגילים המהלכים האלו היו צריכים לפתוח מהדורות, אבל בימים הזויים אלה יש מי שמנצל היטב את זה שהקשב הציבורי במקום אחר.
בדיוק בשביל זה צריך לובי ציבורי חזק.
עוד לא חברים בלובי הציבורי? הצטרפו אלינו עכשיו ועזרו לנו לשמור לכם על הכיס מול הטייקונים והתאגידים הגדולים: https://bit.ly/2xrGKpW

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן