מי הלוביסטית שקפצה להגן על העלמות המס של כי"ל בים המלח?

כימיקלים לישראל (כי״ל), שבבעלות הטייקון עידן עופר, הרוויחה בשנים האחרונות מיליארדים מאוצרות הטבע בים המלח. למרות שהחוק מאוד ברור ומחייב, החברה מסרבת לשלם מעל חצי מיליארד שקלים "מס ששינסקי", המס המיוחד שנועד להגדיל קצת את חלקו של הציבור במשאבי הטבע כדי שחלוקת הרווחים מהמשאב הציבורי הזה תהיה קצת יותר מאוזנת.

הבוקר התקיימה ישיבה של ועדת הכנסת המיוחדת לפיקוח על רווחי הגז, שדנה בהכנסות ממס ששינסקי. סמנכ"לית הלובי, מרב דוד, מינפה את דבריו של פרופסור ששינסקי שהתייחס בדבריו לא רק לגז אלא גם לים המלח, והעלתה בדיון את סירובה של כי"ל לשלם את ״מס ששינסקי״ שאמור להיכנס לקופה של קרן ייעודית.
כי"ל מבצעת "תעלול מס", דובקת בפרשנות שנפסלה בעבר גם על ידי ועדת ששינסקי וגם על ידי ועדת הכספים של הכנסת, וממשיכה לסרב לשלם את הכסף לרשות המיסים.
מי שביקשה להגיב לדברים, וכביכול "להבהיר" את הנתונים, היתה הלוביסטית של התאחדות התעשיינים, שטענה שהיא לא מבינה על מה מבוססים הנתונים שלנו, הטילה ספק באמיתותם, ופירטה מנגד את תשלומי מס החברות והתמלוגים שכי"ל כן משלמת.
ראשית אנחנו מתבססים על מקור שאנו מקווים שגם הלוביסטית של התאחדות התעשיינים מכירה – דו"חותיה הכספיים הרשמיים של כי"ל.
שנית, הניסיון להסיט את הדיון למיסים אחרים שכי"ל כן משלמת, כמו מס חברות שכל חברה בישראל משלמת, הוא שקוף במקרה הטוב ומניפולטיבי במקרה הרע, כי הדיון עסק אך ורק ב״מס ששינסקי״, הלא הוא מס רווחי היתר שאמור להגיע .
לקופה של קרן ייעודית.
כשלוביסטית של בעל אינטרס מדברת בוועדה בכנסת ובעצם אומרת "אל תבלבלו אותי עם העובדות", הדבר הזה נועד למטרה אחת בלבד – לבלבל את חברי הכנסת. העובדות והמספרים הם נר לרגלינו, אנחנו שם כדי לא לתת לזה לקרות.

רוצים לעזור לנו לשמור על משאבי הטבע ולהיאבק כדי שכימיקלים לישראל תשלם מס כחוק? הצטרפו ללובי הציבורי: https://bit.ly/VmeravICL15720

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן