מי יפקח על הגופים שמחזיקים בכסף שלנו?

השבוע הופענו מול חברי הוועדה שדנה במבנה הפיקוח על הגופים שבהם מושקע הכסף שלנו – הבנקים, חברות הביטוח והחברות הציבוריות. האם זה יהיה גוף חלש בלי הרבה סמכויות ותקציב, או מפקח חזק יותר שאשכרה יוכל לעמוד מולם ולפעול למען האינטרס של כולנו? התשובה לשאלה הזו שווה הרבה מאוד כסף, גם לציבור וגם לבנקים, חברות הביטוח והלוביסטים שלהם – שכבר מפעילים לחצים על הוועדה לטובת הכיס שלהם. אנחנו שם בשביל הכיס שלכם.

היום הבנקים, חברות הביטוח והחברות הציבוריות מפוקחים על ידי גופים שונים והרבה פעמים הסמכויות שלהם שונות לחלוטין. כך למשל לרשות ניירות ערך, שמפקחת על החברות שנסחרות בבורסה, יש מחלקת חקירות, והיא יכולה לפתוח בחקירה, לדרוש מסמכים וכו׳. אצל הפיקוח על הבנקים ועל הביטוח זה פשוט לא קיים. לכאורה המשטרה מוסמכת לפתוח בחקירה, אבל במבחן התוצאה שורה של פרשות בעייתיות מהשנים האחרונות – מפרשות הלבנת ההון בארה״ב ועד מתן אשראי מופקע לטייקונים – לא נחקרו.

הצגנו בפני הוועדה את עמדתנו (https://bit.ly/3NkDIpJ) – להקים ״מועצת מנהלים״ שבה יישבו כל המפקחים על הגופים הפיננסיים, שתקבל החלטות בנושאים שבהם יש מחלוקות ביניהם ותתחשב לא רק בשיקולים של יציבות המערכת הפיננסית, אלא גם בהגברת התחרות בין הגופים והאינטרס הציבורי. בנוסף הצענו להקים מחלקת חקירות חזקה שתחקור התנהלות בעייתית של הבנקים וחברות הביטוח.

נמשיך לפעול בנושא כדי לדאוג לאינטרס של הציבור מול הבנקים וחברות הביטוח.

השמירה על האינטרסים שלכם בתחום הפיננסי נמצאת ממש בידיים שלכם/ן – הצטרפו אלינו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטון


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן