ממונה לרשות להגנת הצרכן? לממשלה לא דחוף לאייש את התפקיד

נכנסתם לרשת מזון וסימון המחיר על המוצר לא הופיע. הגעתם לקופה וגיליתם שהמחיר שמצוין על המוצר שונה מהמחיר שמבקשים בקופה, וכעת החנות לא רוצה להחזיר לכם את ההפרש. רכשתם בסוכנות רכב שהוצג כתקין, אך בסוף התברר שהוא עבר מספר תאונות. דוגמאות אלה ועוד רבות הן רק חלק קטן מהנושאים שבהם עוסקת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
חוק הגנת הצרכן הוא ה-חוק הצרכני הכי חשוב, שנועד להגן על כל אחד ואחת מאיתנו מפני עסקים שמטעים או מנצלים אותנו. אבל כבר כמה חודשים שאין מי שיפעל נגד עסקים המפרים את הוראות החוק ופוגעים בנו, הצרכנים. פנינו לשר הכלכלה בבקשה למנות בהקדם ממונה על הגנת הצרכן, תפקיד שלא מאויש כראוי מזה תקופה ארוכה, כדי שיוכל למנות מפקחים שאחראים על אכיפת הוראות החוק.
***
חוק הגנת הצרכן קובע שצריך למנות מפקחים שיכולים להיכנס לבתי עסק, לבדוק מסמכים ולחקור גורמים רלוונטיים. על בסיס העבודה שלהם נעשות פעולות אכיפה כלפי עסקים שמפרים את החוק – מוטלים קנסות ואפילו מוגשים כתבי אישום. קחו לדוגמה את תחילת המלחמה שבה ברשתות מזון רבות לא היו מדבקות מחיר על המוצרים. מי שמוסמך לחקור את ההפרות האלו הם המפקחים.
אבל נכון להיום התוקף של כתבי ההסמכה של כל המפקחים פקעו, ולכן אין מי שיעשה את כל הפעולות האלו. בגלל שכבר יותר משנה הרשות להגנת הצרכן פועלת ללא ממונה – אין גם מי שיאריך את התוקף של כתבי ההסמכה הקיימים או ימנה מפקחים חדשים. הנפגע העיקרי מהמחדל הזה הוא הציבור. פנינו לשר הכלכלה ניר ברקת כדי שיפעל בהקדם למינוי ממונה על הגנת הצרכן, אחרת אי אפשר יהיה לפעול נגד עסקים שמפרים את החוק ואפילו יהיה להם תמריץ לעשות זאת, כי מי יוכל לפעול נגדם?
דווקא בתקופה הקשה הזו, שבה אזרחי ישראל כורעים תחת יוקר המחיה, צריך לעשות כל מה שאפשר כדי לסייע לצרכנים. הצטרפו אלינו, הלובי היחיד שפועל למען הציבור, וחזקו אותנו

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן