ממשיכים במאבק הסדר הפשרה של בכירי בנק הפועלים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

פסק הדין בפרשייה חמורה כמו זו של העלמות המס בבנק הפועלים הוא בעל משמעות משפטית, כלכלית וחברתית – לא רק לבנק אלא לשוק כולו. ההליך המשפטי שננקט בפרשייה, שאותו אנחנו מלווים בייצוג של בעל מניות שהגיש התנגדות, הסתיים עם הסדר פשרה, שאושר בפסק דין קצרצר נטול כל הנמקה, מה שלא יאפשר לבנק או לשוק להפנים את המשמעות. למרות שאין לנו שום אינטרס כלכלי או רווח על הצלחה בתיק הזה, החלטנו לערער לבית המשפט העליון, בבקשה שיתווספו נימוקים שיהפכו את פסק הדין הזה לבעל משמעות ראויה.
***
זוכרים את פרשת העלמות המס בבנק הפועלים? המנהלים שם התנהלו בהפקרות מוחלטת, סייעו ללקוחות בהעלמת מיסים מהרשויות האמריקאיות, וחטפו בסוף קנס של כמעט מיליארד דולר, על חשבוננו כמובן.
לובי 99 ייצג בתיק בעל מניות של בנק הפועלים, ד״ר הראל פרימק, במסגרת התנגדות שהוגשה נגד הסדר פשרה, שביקשה לסגור את הפרשה כולה מבלי שהמנהלים יישאו בכל אחריות. ההתנגדות הזו, כפי שאולי חלקכם זוכרים, לא רק הצליחה אלא היכתה גלים. זו הייתה הפעם הראשונה בה נדרשו מנהלים להכניס יד לכיסם הפרטי ולשים כסף על השולחן. הם "הסכימו" לפצות בסך של 2.25 מיליון שקלים – סכום נמוך לכל הדעות, שהותיר את ההתנגדות בעינה. הלובי טען, בשם בעל המניות, כי יש להגדיל את הסכום. גם הטענה הזו הצליחה, כאשר כבוד השופט מגן אלטוביה, מהמחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי, הודיע שדעתו לא נוחה מהסכום, והציע בעצמו כי הסדר הפשרה יכלול פיצוי מטעם המנהלים בסך של 3.56 מיליון שקלים. אלא שגם סכום זה נמוך למדי והלובי הוסיף וטען, בשם בעל המניות, כי יש להגדילו.
הסדר הפשרה הסופי קבע כי המנהלים ישלמו מכיסם סך של 3.56 מיליון ₪. מה הבעיה? שפסק הדין קצרצר וכולל כמה שורות בודדות בלבד, ועל כן לא ניתן ללמוד ממנו מדוע הסכום אמנם מספק. בנוסף, פסק הדין לא קובע קביעות נורמטיביות כלשהן שיכולות להכווין את התנהלותם של המנהלים, כמו גם מנהלים אחרים בשוק. כלומר, פסק הדין לא מקבע את ההישגים התקדימיים שהושגו בהליך.
לכן, הגשנו השבוע ערעור לבהמ"ש העליון, שמבקש להחזיר את פסק הדין לערכאת הדיון, כדי שתנמק אותו באופן שניתן יהיה להבין מדוע הסדר הפשרה מספק במתכונתו הנוכחית ותעמוד על הקביעות הנורמטיביות הנדרשות. האם בהמ"ש העליון יקבל את הערעור? ואם כן – האם פסק דינה המנומק של ערכאת הדיון אכן יקבע את ההישגים התקדימיים שהושגו בהליך? אנו ממתינים לדיון ההמשך.
הצלחה בתיקים משפטיים דוגמת הפרשה הזו משנים את המציאות בהתנהלות תאגידית. לובי 99 נלחם מול עורכי הדין החזקים במשק, ומצליח. הצטרפו אלינו עוד היום כדי לחזק את פעילותנו, ויחד, נמשיך להצליח

דילוג לתוכן