ממשיכים להיאבק על הכספים המיותרים שגופי הפנסיה גובים מאיתנו

כבר עשור שגופי הפנסיה גובים מחוסכים דמי ניהול סמויים המועברים ל'קרנות השקעה', בטענה שאלה מסוגלות לשפר את התשואה בקרן הפנסיה. אחרי שנתיים שבהן הפעלנו לחץ על רשות שוק ההון וועדת הכספים, הוקמה ועדה שבחנה את הנושא – קיבלה את עמדתנו והמליצה לבטל את דמי הניהול הסמויים – שבסופו של יום לא מועילים לציבור החוסכים, אך המאבק על זה מול גופי הפנסיה עוד לא הסתיים.

גופים אינטרסנטים כמו קרנות ההשקעה וגופי הפנסיה, תוקפים כעת את המלצות הוועדה בתקשורת, בכנסים אקדמיים ובניירות עמדה. בצדק מבחינתם. הם חוששים שהצינור הסמוי, המזרים אליהם מזומנים ללא בקרה ופיקוח, ייסגר – והם אשכרה יצטרכו להצטיין ולהימדד על בסיס ביצועים כדי להיות ראויים לקבל תגמול מהחוסכים לפנסיה.

בשבוע שעבר הגשנו את עמדתנו לדו"ח הביניים שפרסמה הוועדה, בתגובה לטענות המופרכות של גופי הפנסיה שטוענים שפישוט דמי הניהול והצגה של מחיר אחיד ובר השוואה – המשקף את כל התשלומים שאנו החוסכים משלמים להם – יפגע ביכולת שלהם להשיג לנו תשואות גבוהות. עמדתנו הייתה מגובה בנתונים ובמספרים, שהוכיחו בדיוק את ההפך – רק במצב שבו הצרכן יודע על מה הוא משלם הוא יכול לדעת מה הוא מקבל ולהשוות מחירים – וזה יאלץ את גופי הפנסיה להתאמץ ולהציג תשואות גבוהות יותר.

בנוסף, גם התנגדנו להמלצת הוועדה לאפשר לגופי הפנסיה להציע לחוסכים מסלול חיסכון בו דמי הניהול נגזרים מהתשואה אותה משיג גוף הפנסיה, כדי למנוע מצב בו גופי הפנסיה מסכנים את כספי הציבור בהשקעות לשם הגדלת הסיכוי שלהם לזכות בדמי ניהול גבוהים יותר.

עזרו לנו לשמור על אינטרס החוסכים מול גופי הפנסיה – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3gciprs

#הוןשלטוןפנסיה

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן