ממשיכים להצליח להגן על כספי הפנסיה שלכם

אם לשפוט לפי כותרות האחרונות בעיתונים הכלכליים – הפעילות האקטיבית שלנו לשמירה על כספי החסכונות שלכם מוכיחה את עצמה שוב. לפי גורמים בשוק ההון, בזכות הפעילות שלנו, הצלחנו לבלום את תופעת האובר-רולינג, שאיפשרה למנהלים של חברות ציבוריות להרוויח משכורות מנופחות, בניגוד לעמדת בעלי המניות, גם כאשר הביצועים של החברה לא בהכרח מצדיקים זאת.
**
אז מה זה בעצם אובר-רולינג? ההסבר המלא: סמכות המוקנית לוועדת התגמול ולדירקטוריון החברה לאשר החלטה, בקשר לתגמול למנהלים שלה, למרות התנגדות אספת בעלי המניות שהתקבלה ברוב בעלי מניות המיעוט, ובלבד שנימקו את ההחלטה וקבעו כי למרות התנגדות בעלי המניות, היא התקבלה לטובת החברה.
התוצאה של שימוש *פסול* באפשרות הזאת היא שדירקטוריון החברה מנפח את משכורות הבכירים, גם כאשר ביצועי החברה לא מצדיקים זאת, ובניגוד לדעת בעלי המניות בנדון.
כל עוד גם אתם חוסכים לפנסיה, גם עליכם זה משפיע! איך? נזכיר שכספי הפנסיה שלנו מושקעים בחברות ציבוריות. לכן, כאשר המנכ"לים של החברות האלו מרוויחים משכורות מנופחות, בניגוד לעמדת בעלי המניות – כל שקל מיותר שמשלמים להם, יורד לכולנו מכספי הפנסיה.
במסגרת הפעילות שלנו להגנה על כספי החסכונות של הציבור אשר מושקעים בשוק ההון, פנינו לגופים המנהלים את כספי החסכונות (המוסדיים) בדרישה שיתנגדו למינוי מחדש של כל אותם דירקטורים בחברות הציבוריות אשר עשו את הצעד הזה בדיוק – אישרו את המשכורות המנופחות של המנכ"לים, בניגוד לעמדתם כבעלי מניות.
עוד ועוד גורמים הצטרפו לעמדתנו והביעו את מורת רוחם מתופעת האובר-רולינג, וגופים מוסדיים שונים החלו להתנגד לחידוש כהונתם של דירקטורים שהשתתפו במהלכים הללו.
כעת, נראה שגם מאחורי הקלעים, כבר ברור שלאשר שכר מנופח למנהלים, בניגוד לעמדת בעלי המניות, וללא הצדקה נאותה, זאת פרקטיקה לא מקובלת שראוי שלא תחזור על עצמה.
הכסף שלכם חשוב לכם? גם לנו. הצטרפו ללובי הציבורי בתרומה חודשית קבועה. הארגון שדואג שהאינטרסים של הציבור נשמרים, גם בשוק ההון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן