מעט מאוד אנשים שולטים בהרבה מאוד כסף וכולנו מפסידים מזה

גם המחוקקים הבינו את הקטע הזה וב-2013, חוקקו את חוק הריכוזיות שקבע באופן חד משמעי שיש לפרק את הפירמידות (לא אלו של מצרים): מבנה כלכלי של חברות, המאפשר לבעל הון שמביא מעט מאוד כסף מהבית ומחזיק בחלק קטן בלבד של אחוזים בחברה, לשלוט על ה-מ-ו-ן כסף של הציבור (המושקעים דרך כספי הפנסיה שלנו) ולעשות בו כרצונו, למשל מעלים לנו את המחירים ומושכים לעצמם את הרווחים.

המחוקק נתן לחברות פרק זמן ארוך ביותר (שש שנים!) להיערך ולפרק את הפירמידות כך שיישארו רק עם שתי שכבות מקסימום. הזמן עובר מהר כשנהנים, ושש השנים נגמרו לפני חודש. מדובר בחוק היסטורי שחוקק בשביל לשנות את המציאות שבה הכסף של אזרחי ישראל מופקר לטובת צרכיהם של כמה טייקונים.

בארבע השנים האחרונות עסקנו באינטנסיביות בריכוזיות במשק, הובלנו התנגדות ל"תספורות" לטייקונים (הסדרי חוב שערורייתיים); דחפנו להקמת "ועדת פישמן" -ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים גדולים; נלחמנו נגד כל אותם טייקונים שמנסים להתחמק מקיום החוק בהמון מקרים.

כעת, כשהחוק נכנס לתוקף על כל סעיפיו, אנחנו מתכוונים לוודא שהוא אכן מיושם במלואו. אז פנינו השבוע אל השרים שאחראיים לפקח על ביצוע החוק – שר המשפטים ושר האוצר, ודרשנו לקבל דיווח וסיכום מה נעשה בעניין, איזה פיקוח באמת התקיים, איזה חברות חשודות שלא עמדו בהוראות החוק ואיזה שימועים בוצעו להן, ומה עושים עם אלה שעוברים על החוק.
כי בישראל כידוע לא מספיק שחוקים עוברים, צריך שיהיה מי שיקפיד כי הם אכן נאכפים, במיוחד שהצד השני מעסיק סוללות עורכי דין ועושה הכל כדי להימנע מאותו חוק.

רוצים לעזור לנו להיאבק בריכוזיות המשק הישראלי, שגובה מכולנו מחיר יקר? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/2tQKcc4

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן