נבחרי הציבור סוגרים את הדלת ללוביסטים של הטייקונים

למעלה מ-5 שנים שאנחנו פועלים בכנסת ובממשלה להגביל את הגישה וההשפעה של הלוביסטים של הטייקונים והתאגידים הגדולים. נבחרי הציבור שלנו סוף סוף החלו להתעורר, לשנות את המדיניות ולהגביל את הגישה של הלוביסטים המסחריים למשרדי הממשלה ומקבלי ההחלטות. אנחנו לא נעצור עד שזה יגיע לכל אחד ממשרדי הממשלה וכל הפרצות בחוק יסתמו.

**
השבוע הורה שר האוצר ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לחברי סיעתו שלא להיפגש עם לוביסטים מסחריים אלא להפנותם למנהל הסיעה. בהמשך, גם השרה להגנת הסביבה הודיעה לצוות לשכתה שלא ייפגשו עם לוביסטים, וכן שהיא פועלת לקדם נוהל במשרד שיסדיר את עבודת הלוביסטים מול עובדי המשרד ויחייב דיווח על הפגישות וקביעתן מראש בנושא מוגדר בלבד. גם יו"ר הכנסת הודיע כי יפעל לקדם נוהל אתי לעבודה של לוביסטים.

הצעדים הללו חשובים במיוחד לאור העובדה שמדובר בתקופה בה יובאו לדיון התקציב וחוק ההסדרים. זוהי תקופה של עומס ולחץ – המנוצלים על ידי הלוביסטים כדי לדחוף את האינטרסים של הטייקונים ולגרוף עוד כסף על חשבון הציבור.

המאבק שלנו להגבלת גישתם של הלוביסטים המסחריים מלווה אותנו מיומו הראשון של המיזם. יזמנו וסייענו להעביר תיקון לחוק הלוביסטים שמחייב את הלוביסטים להירשם בדיוני וועדות הכנסת ולציין את מי הם מייצגים; קידמנו בהצלחה מול משרד האוצר נוהל שיגביל גישה של לוביסטים לעובדי המשרד ויחייב את העובדים לדווח על פגישותיהם עם הלוביסטים; קידמנו מול נציבות שירות המדינה תיקון של תקנון שירות המדינה שיחיל דין משמעתי על עובדים שפועלים בניגוד להוראות בנושא ועוד.

אנו גאים ומברכים על המגמה המסתמנת, אך לא עוצרים לרגע. יש עוד פרצות רבות שצריך לסתום, יש עוד משרדי ממשלה שיש לקדם מולם אימוץ נוהל בנושא, ואנו יודעים שהלוביסטים המסחריים ימצאו את הדרכים לעקוף את ההנחיות ונמשיך להיות שם מולם.

רוצים לסייע לנו לעמוד מול הלוביסטים של הטייקונים? הצטרפו https://bityl.co/7TrX

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן