*נוני מוזס כבר לא יוכל לקנות את "ידיעות אחרונות" על חשבונכם*

בדיקה שלנו חשפה פרצה בתקנות שמאפשרת למו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, לקחת בקלות הלוואה מסוכנת מכספי הפנסיה שלנו כדי לבסס את שליטתו בקבוצת ידיעות. בעקבות פנייתנו, הממונה על רשות שוק ההון פעל לסגירת הפרצה. התוצאה המיידית: מוזס לא יוכל לנצל את כספי הפנסיה שלנו לטובתו האישית.
**
לאחרונה נודע כי נרקמת עסקה שבה קבוצת 'ידיעות אחרונות' תיקח הלוואה בהיקף של מאות מיליוני שקלים כדי לרכוש את המניות של עצמה מבנק הפועלים, שמחזיק 34% ממניותיה, אותן קיבל לידיו כנושה של אליעזר פישמן כשזה פשט את הרגל.
מדובר בעסקה מסוכנת, בה החברה נוטלת הלוואה לא לצורך השקעה בפיתוח העסקים שצפויים להגדיל את הכנסותיה בעתיד כבדרך כלל, אלא כדי לחלק כספים לבעלי המניות הקיימים. הפעולה הזאת נעשית אך ורק למטרה אחת – לבסס את שלטונו של מו"ל הקבוצה, נוני מוזס, בקבוצת ידיעות אחרונות.
החשש שלנו היה ש"ידיעות" יפנה לגופי הפנסיה כדי ללוות את הכסף מכספי הפנסיות של הציבור, כי שם הנהלים לקבלת סוג הלוואה מסוכנת כזו מקלים מאד ביחס לבנקים.
לכן פנינו לממונה על רשות שוק ההון והסבנו את תשומת לבו לבעיה, שיש פער בין הקלות בה ניתן לקבל הלוואה מסוכנת בגופי הפנסיה לבין התנאים המחמירים הנדרשים לאותה הלוואה בדיוק בקרב הבנקים.
בעקבות פנייתנו, הממונה פנה לכל גופי הפנסיה והשווה את התנאים ללקיחת הלוואה לרכישה עצמית לתנאים של הבנקים.
המשמעות היא כי אם אחד מגופי הפנסיה ירצה להלוות ל"ידיעות" את הכסף הוא יהיה חייב לערוך בדיקות מחמירות ומעקב צמוד המחייב דיווח, וכך יובטח שאם קבוצת ידיעות אחרונות לא באמת מסוגלת להחזיר את החוב ברמת סבירות גבוהה – גופי הפנסיה לא יוכלו להלוות לה את הכסף.
הרווח לציבור פה הוא כפול – על ידי השמירה על כספי הפנסיות שלנו מנוני מוזס, עלינו על פרצה שתקשה על בעלי שליטה והון נוספים להרוויח על חשבון החסכונות של כולנו.
רוצים לעזור לנו לשמור על הפנסיות של הציבור? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי https://bit.ly/37PYxFn

לקריאת המכתב ששלחנו בנושא: https://bit.ly/2KiTbus

לקריאת הכתבה: https://bit.ly/3oFoNZZ

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן