ניצחון: הממונה על התחרות בולמת מתן מאגר גז נוסף למונופול

לפני מספר שבועות נודע לנו כי משרד האנרגיה מתכוון לאפשר למונופול הגז שליטה במאגר גז נוסף. פנינו בדחיפות לשר האנרגיה ולוועדת הריכוזיות ודרשנו מהם למנוע מתן רישיון חיפוש נוסף למונופול. שמחים לבשר שהוועדה לצמצום הריכוזיות, בראשותה של הממונה על התחרות, קיבלה את עמדתנו והמליצה שלא לתת למונופול את הרישיון.

החלטת הוועדה קובעת שחור על גבי לבן שמונופול הגז חזק מידי ואין סיבה לתת לו עוד כח. בהחלטה גם נכתב שלא רק שהמונופול של דלק בבעלות יצחק תשובה וחברת שברון, חברת האנרגיה השנייה בגודלה בעולם, שולטים בשוק אספקת הגז בישראל – הם גם שולטים בצנרת הגז, כולל הצינור היחיד שמחבר בין ישראל למצרים. היא אפילו ציינה בהחלטה את העובדה שתשובה מחזיק (באמצעות בתו) ב-20% ממניות ערוץ 12 ובחברת החדשות החזקה בישראל, מה שנותן לו כוח נוסף להשפיע על הסיקור התקשורתי – או היעדר הסיקור התקשורתי – בעניינו.

אנחנו מקווים שההמלצה הזו מעידה על ההמשך ושמקבלי ההחלטות יבינו שמול מונופול הגז הבריוני חייבים למתוח קווים אדומים כדי להגביר את התחרות ולהפחית את מחירי החשמל והגז לציבור הישראלי. כעת ההחלטה הסופית עברה למשרד האנרגיה.

הבוקר כבר שמענו זמירות ואיומים מצד תשובה ומונופול הגז, כי ילחמו בביהמ"ש אם משרד האנרגיה יחליט לא לאפשר להם את קבלת הרישיון. אנחנו פה כדי להזכיר שבמידה והמשרד יחליט לתת להם את הרישיון, אנחנו נהיה שם לעתור כנגד.

רוצים לסייע לנו במאבק מול מונופול הגז? הצטרפו אלינו עכשיו http://bit.ly/3nzAJvt

#הוןשלטוןגז

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן