ניצחון לטובת הציבור: עוצרים עוד מינוי בלתי ראוי בבנקים.

הפעם ועדה למינוי דירקטורים בבנקים המליצה למנות את עו"ד דליה טל, היועצת המשפטית של בנק לאומי במשך יותר מ-25 שנה, לדירקטורית בבנק הפועלים.

אנחנו התנגדנו למינוי הזה גם כי בתקופת כהונתה בנק לאומי היה מעורב בפרשות בעייתיות (העלמת המס בארה״ב, במסגרתה הבנק שילם קנס עצום של כ-1.5 מיליארד ש״ח, וההלוואות האדירות לטייקונים בלי ערבויות הולמות) וגם כי המינוי הזה יכול לפגוע בתחרות בין בנק לאומי לבנק הפועלים (שגם ככה כמעט לא קיימת).

בשבועיים האחרונים פנינו לגורמים הרלבנטיים בקריאה לעצור את המינוי, יחד עם צדק פיננסי ועו"ד שחר בן מאיר, והיום שמחנו לגלות שבעקבות עבודתנו מאחורי הקלעים בנק הפועלים החליט לבסוף לפסול את המועמדות של דליה טל.

למה זה מעניין אותנו בכלל? כי בנק הפועלים הוא אחד משני הבנקים הגדולים במדינה (הפועלים ולאומי מחזיקים יחד בכ-60% משוק הבנקאות) וחשוב שיהיו בו דירקטורים שיראו את האינטרס הציבורי לנגד עיניהם.

מערכת שאין בה לקיחת אחריות מהווה כר פורה לשחיתות, ואם המינוי הזה היה יוצא לפועל המסר הציבורי שהיה עובר הוא שבמערכת הבנקאית ״מה שהיה הוא שיהיה״. ובעינינו המסר הזה הוא בלתי נסבל.

גם בתקופת בחירות, כשכולם עסוקים רק בפוליטיקאים, אנחנו ממשיכים לעבוד קשה מאחורי הקלעים לטובת הכסף של הציבור.

הצטרפו עכשיו כדי שנוכל לקדם עוד נושאים לטובת הציבור הרחב: https://bit.ly/2KKcr2a

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן