ניצחון ראשון מול הלוביסטים בחוק ההסדרים

אחרי שנתיים שהמדינה מתנהלת אד הוק – ללא תקציב, הממשלה הצליחה להעביר בקריאה ראשונה את הצעות חוק התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2021–2022.

זה לא היה קל, כבר חודשים שעשרות לוביסטים מתשעה משרדי לובינג עובדים קשה כדי לקדם את האינטרסים של החברות החזקות במשק – בנקים, תעשיינים, חברות המשקאות, ועוד – על חשבון הציבור. הם ניסו למחוק או להחליש רפורמות חיוניות כמו רפורמת הבנקאות הפתוחה, פתיחת הייבוא לתחרות, אגרות גודש ומיסוי משקאות קלים.

עד כה הצלחנו לבלום אותם, אך יש עוד עבודה. כעת החוק מפוצל וכל חלק מועבר לוועדת הכנסת הרלוונטית בכדי לדון בו. שם תעשה עבודת החקיקה האינטנסיבית ביותר: הכנת החוק להצבעה הסופית במליאה בתחילת נובמבר. שם גם נפגוש את הלוביסטים במלוא מרצם, כשהם מפעילים מכבש לחצים אדיר על הח"כים ועל פקידי הממשל.

בדיוק בגלל זה אנחנו עובדים כבר חודשים ארוכים מול משרדי הממשלה (ובמיוחד משרד האוצר) ומול השרים כדי להשפיע על הרפורמות בחוק ההסדרים. ועכשיו אנו עוברים לכנסת. אנחנו בלו"ז פגישות צפוף עם חברי הכנסת מהוועדות המרכזיות, אנחנו עובדים על גיבוש הערות לטיוטות החוקים החדשים וכמובן נמצאים בדיונים האינטנסיביים בוועדות.

צפויים לנו קרבות קשים ומעניינים אך אנו ערוכים ומוכנים.
הצטרפו אלינו עכשיו והגדילו את השפעת הציבור על מקבלי ההחלטות: https://bit.ly/38KmL4K

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן