נערכים לקרבות על התקציב מול הלוביסטים של הטייקונים

השבוע נפגשנו בכנסת עם מי שעומדים לדון בקרוב בחוק התקציב, חוק ההסדרים, ובאינספור חוקים ותקנות כלכליים, שצפויים להשפיע על הכיס של כולנו. דיוני התקציב יחלו בעוד מספר שבועות וצפוי שם קרב מול הלוביסטים של המונופולים והטייקונים, אליו אנו נערכים.

השבוע התרחשה היסטוריה קטנה בכנסת ולאחר שנים ארוכות, התחלף היו"ר הנצחי של אחת משתי הוועדות הכי חשובות ומרכזיות בתחום הכלכלי בכנסת – ועדת הכספים – וחה"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו, נכנס מקומו. לא חיכינו רגע ומייד נפגשנו איתו ושוחחנו עמו על נושאים שעוד רגע ינחתו על שולחנו, כמו כוונת המדינה לתת ללא תמורה את הזיכיון על מכרות הפוספטים בנגב לכימיקלים לישראל, דמי הניהול בפנסיה, ותקציב התחבורה הציבורית.

ואם כבר היסטוריה, השבוע גם יצאה מלשכת שר האוצר החדש אביגדור ליברמן, הודעה חסרת תקדים, לפיה הוא אוסר על חברי הכנסת והשרים ממפלגתו להיפגש עם לוביסטים. מי שאמור להיפגש איתם הוא רק מנהל הסיעה רומן גורביץ. לכן נפגשנו גם איתו, כדי להבין איך הנוהל החדש עומד לעבוד. לשמחתנו, שרים נוספים הלכו בעקבות ליברמן, והמגמה הזו של צמצום השפעתם של הלוביסטים על קבלת ההחלטות, שאנחנו מובילים כבר מספר שנים בכנסת, הולכת ותופסת תאוצה.

רוצים שנמשיך לעבוד בשבילכם מול חברי הכנסת והממשלה? הצטרפו עכשיו https://bityl.co/7V4q

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן