עוצרים את הביורוקרטיה של המונופולים ביבוא

לאחרונה עדכנו כי המאבק שלנו במונופולים של היבואנים מתחיל להניב – הצעתנו ליישום הקלות בייבוא של מוצרי צריכה בסיסיים, כמו מוצרי היגיינה לנשים, שואבי אבק, קונדומים ועוד, התקבלה ונוספה לנוסח המוצע ל"צו היבוא והיצוא" החדש לפיו כ-150 מוצרים עוברים למסלול המקל, כולל מאווררים, דלתות ומזגנים.
אבל זה לא כל כך פשוט. מתנגדי הרפורמה – התאחדות התעשיינים והלוביסטים של החברות הגדולות, מנסים לשכנע אותנו למשוך את הצעתנו בתואנה שהרפורמה תאפשר ייבוא של מוצרים זולים אמנם, אך פחות בטיחותיים.
חשוב לומר: אנו לא ממעיטים לרגע מהחשיבות העליונה של ההגנה על בריאות הציבור. סיירנו השבוע במכון התקנים (בתמונה) על מנת לעמוד מקרוב על משמעויות השינויים הללו ולדון על דרכים לשמור גם על רמת בטיחות גבוהה וגם להקל בייבוא.
עם זאת, איננו מקבלים את התירוץ של התעשיינים. הסטנדרט שאנו מציעים לבדיקות ייבוא הוא המקובל כיום באיחוד האירופי ובארה"ב, ולא פחות. איננו מקלים ראש בבטיחות, אלא דורשים להפחית את הסבך הבירוקרטי, שהוא ייחודי לישראל ופוגע בציבור הצרכנים. במקום משטר בדיקות מייגע שמעכב את הסחורות בנמל, לעיתים למשך שבועות, ומעלה עלויות עבור כולנו, אנו מציעים להסתמך על הבדיקות שנעשות במדינות המקור ולבנות מערך של פיקוח ואכיפה בשווקים כאן אצלנו, כמו שמקובל ברוב העולם המפותח.
הצו כרגע נמצא בשלב הערות הציבור. אנחנו נמשיך להיאבק כדי שהצו יעבור ובהמשך גם נלחם להרחבת הצו על מוצרי תינוקות וילדים, שלא נכללו ב-150 המוצרים שעוברים למסלול ייבוא מקל כעת.

רוצים לעזור לנו במאבק נגד יוקר המחיה? הצטרפו אלינו עכשיו ללובי99: https://bit.ly/31e8BWU

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן