עכשיו זה רשמי – לראשונה הציבור לוקח טייקון לבית המשפט

שמחים לבשר שאתמול הוגש הערעור שלנו על ההחלטה של רשות התחרות לאשר ליצחק תשובה ולמונופול הגז לקנות את צינור הגז היחיד שמחבר בין ישראל למצרים.
הגשנו את הערעור הזה כי אנחנו חושבים שלא הגיוני לאפשר למונופול, על אחת כמה וכמה מונופול עוצמתי כמו מונופול הגז, לקנות את הגוף היחיד שיכול להוות לו תחרות. המשמעות של העסקה הזו היא שכולנו נמשיך לשלם ביוקר על הגז הטבעי ונרגיש את זה בחשבון החשמל שלנו וביוקר המחייה באופן כללי.
או כמו שכתוב בערעור בשפה משפטית: ״הכלל הוא פשוט ונכון: אסור למונופול לרכוש לבעלותו ולשליטתו תשתית החיונית לתחרות בו. בפרט כשההסטוריה של השוק מוכיחה זאת באופן ברור. בנסיבות אלה עסקינן במיזוג בלתי חוקי, שיש לעוצרו״ (הערעור המלא יישלח במלואו במייל השבועי הקרוב – הרשמה בתגובות).
למרות שהמשמעות של העסקה הזו היא דרמטית, בימים של בחירות הקשב הציבורי הולך למקומות אחרים ועסקאות כאלה עוברות מתחת לרדאר.
בדיוק בגלל זה מה שעשינו פה – בעזרת אלפי חברי וחברות הלובי הקיימים ומאות המצטרפים החדשים לרגל התביעה – כל כך מדהים. זו פעם ראשונה שהציבור מתאגד בכל הכח נגד טייקון ולוקח אותו לבית המשפט, מה שרק מוכיח כמה הציבור חזק כשהוא פועל יחד.
צפוי להיות לנו עוד מאבק ארוך בבית המשפט, ועוד לא מאוחר להצטרף: https://bit.ly/2lKqPg4

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן