על חופש המידע והיחס ההפוך שבין שקיפות לשחיתות

השבוע לפני 21 שנים עבר בכנסת חוק חופש המידע. בהצבעת התעדוף האחרונה חברי וחברות לובי 99 בחרו את נושא השקיפות במקום גבוה, וזה בדיוק מה שחוק חופש המידע עושה – נותן לציבור גישה למידע ציבורי, שאמנם קיים אצל הרשויות אבל בשורה התחתונה שייך לכל אחד ואחת מאיתנו.

החוק מאפשר לכל אזרח לבקש מהרשויות מידע שקיים אצלן, החל מיומנו של ראש עיר ועד תוצאות מבחני המיצ"ב. היתרון העצום הוא שהיכן שיש שקיפות – יש פחות שחיתות. כל מה שצריך זה תשלום אגרה ולמלא טופס מקוון, וגם אתם תוכלו לבקש את המידע שמעניין אתכם. גם אם אין לכם זמן/כסף – יש לא מעט עמותות שמגישות בקשת חופש מידע לטובת כולנו. בשנת 2017, למשל, הוגשו כמעט 8,000 בקשות חופש מידע.

כמובן שיש גם עוד מה לשפר (ואנחנו על זה) – בשנת 2017 היחידה הממשלתית לחופש המידע ביררה 210 תלונות נגד הממשלה, מתוכן 2/3 נמצאו מוצדקות. בכנסת הקודמת הגשנו תיקון לחוק חופש המידע, שמטרתו להגביר את האפקטיביות של החוק ולתת לו "שיניים". גם בכנסת הנוכחית אנחנו מתכוונים להגיש תיקון לחוק בשיתוף עם התנועה לחופש המידע.

עזרו לנו להעביר את תיקון החוק. כיום בלובי 99 פועלים חמישה לוביסטים ציבוריים ואנחנו קרובים מאוד לגיוס לוביסט נוסף. חסרים לנו רק 260 חברים שיצטרפו אלינו ויחזקו את הלובי הציבורי כדי שנוכל לשכור לוביסט שישי שיעמוד לצד הציבור ויסייע לנו להגביר את השקיפות.

הצטרפו עכשיו: https://bit.ly/2VRc1gQ

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן