פוקס לא אתכם – פוקס נגדכם.

בזמן שהבעלים של פוקס, הראל ויזל, מתראיין בטלוויזיה ומציג את עצמו כרובין הוד של העסקים הקטנים, מאחורי הקלעים הוא מנסה להעביר החלטות שיפגעו בציבור כולו כמו ביטול הפטור ממע״מ על חבילות מחו״ל עד 75$.
התאגדות רשתות האופנה והמסחר, שאותה ויזל מוביל, עושה שימוש ציני בעובדים ומאיימת על משרד האוצר שעד שהרשתות לא יקבלו תקציבים וסיוע מהמדינה – הן לא יחזירו את העובדים לחנויות.
מה הקשר בין זה לבין הדרישה לביטול הפטור על חבילות עד 75$? הרשתות רואות במשבר הזדמנות לחסל את התחרות שנוצרה באמצעות הייבוא האישי, שהביאה לירידת מחירים משמעותית בשנים האחרונות.
זו לא דרישה חדשה. מזה שנתיים לשכת הסחר והתאחדות התעשיינים (הלוביסטים של החברות המסחריות הכי גדולות במשק) משלבות ידיים במטרה להביא לביטולו של הפטור. הן פנו לבג"ץ, שסירב להתערב, ועכשיו הן מנסות את מזלן באמצעות לחץ על נציגי הממשלה והציבור. אין ספק שכל הטייקונים והתאגידים הגדולים כבר הפנימו – אין כמו חגיגת קורונה כדי לנסות לקבל מה שביום רגיל לא מתאפשר.
חשוב לומר: בניגוד לטענות הדמגוגיות שהעסקים הגדולים מנסים לדחוף, הפטור לא פוגע בעסקים הקטנים. משק הבית הממוצע בישראל מוציא רק כמה מאות שקלים בחודש בעסקים קטנים ולרוב לא קונה שם מוצרי בסיס כמו טואלטיקה וביגוד יום-יומי, שהם רוב הייבוא האישי. עסקים קטנים כמעט ולא מושפעים מהפטור.
מי כן מושפע? הקמעונאים הגדולים, וזה מצוין. יש לתופעה הזו שם: תחרות. המשק הישראלי הוא מהריכוזיים בעולם והמחירים שכולנו משלמים על בגדים ומזון הם בהתאם – מהגבוהים בעולם. הרבה קמעונאים גדולים מוכרים פה מוצרי בסיס במחירים מופרכים, פי 2 או אפילו פי 4 מהמחירים בחו"ל, פשוט כי הם יכולים.
אנחנו נערכים להילחם במהלך הציני הזה. רוצים לעזור לנו? הצטרפו וסייעו לנו במאבק על יוקר המחיה של כולנו: https://bit.ly/99foxtax

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן