פנינו לבית המשפט כדי לשים סוף להסתרה בעניין עתיד ים המלח

זיכיון ים המלח נמצא בידיה של חברת כימיקלים לישראל (כי"ל) שבבעלות הטייקון עידן עופר ועומד לפוג בשנת 2030. זוהי הזדמנות עבור הממשלה לשנות את הכללים – לשפר את ההגנה על סביבת ים המלח ולוודא שהציבור יקבל חלק משמעותי ברווחים ממנו. אחרי שהניסיונות שלנו לקבל מידע על היערכות הממשלה לתום תקופת הזיכיון נכשלו – פנינו היום לבית המשפט כדי שיורה למשרד האוצר למסור לנו את המידע.
ים המלח הולך ונעלם לנו מול העיניים, ואם זה לא מספיק אז הציבור גם לא מקבל את חלקו מהרווחים האדירים של מפעלי ים המלח. לפני יותר משנה וחצי פורסם דו"ח ממשלתי שקבע את העקרונות לפיהם הממשלה צריכה להתכונן לתום תקופת הזיכיון. 2030 נשמע רחוק, אבל יש עוד הרבה דברים שצריך לעשות עד אז, והדברים האלו לוקחים זמן.
מאז שפורסם הדו״ח אין שום סימן להתקדמות הדיונים, וכל יום שעובר לקראת נותן לעידן עופר ולכי"ל יתרון בהמשך השליטה בים המלח, אוצר טבע ששייך לציבור.
כבר לפני כחצי שנה הגשנו בקשת חופש מידע למשרד האוצר כדי לקבל תשובה מעמיקה, מגובה במסמכים, על הפעולות שעושה הממשלה כדי להתכונן לתום תקופת הזיכיון. אבל למרות שהממשלה מחויבת לספק לנו תשובות ומסמכים, ולמרות תזכורות חוזרות ונשנות מצידנו, משרד האוצר לא הגיב לבקשה.
לכן הגשנו היום עתירת חופש מידע לבית המשפט במטרה לקבל את התשובות עבור הציבור. ים המלח הוא משאב טבע ייחודי ששייך לציבור, והמינימום שהממשלה יכולה לעשות זה לתת לנו מידע על עתידו.
החל ממחר בתי המשפט ייצאו לפגרה וכשהם יחזרו ממנה תייצג אותנו בעתירה עו״ד זהר אלטמן-רפאל, שכרגע נמצאת בחופשת לידה. את עיקר העבודה בעתירה עשה אריאל פז-סוויצקי, מנהל המחקר שלנו, יחד עם מתנדבים במיזם, אבל זהר לקחה הפסקה של כמה שעות מחופשת הלידה כדי לעבור על נוסח העתירה ועל הדרך ללמד את הילדים על חשיבות חופש המידע (בתמונה).
נעדכן בהתפתחויות.
חזקו אותנו במאבק להחזיר את משאבי הטבע לציבור, והצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/3iDoo7x

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן