פרשת ה״ריקול״ על מוצרים רבים של חברת ״שטראוס״


פרשת ה״ריקול״ על מוצרים רבים של חברת ״שטראוס״ הגיעה לכותרות העיתונים, אבל הנה היבט שפחות מדברים עליו – איך הקריאה לציבור לא לצרוך מוצרים של חברה אחת (!) גורמת למדפים שלמים בסופר להתרוקן.

זה מה שקורה כשיש לנו בישראל יצרנית עיקרית אחת של שוקולד, אבל זו דוגמה לתופעה רחבה הרבה יותר – הריכוזיות של שוק המזון הישראלי, שבו יש מספר מצומצם של יצרניות, שכל אחת מהן שולטת במותגים רבים שנמצאים כמעט בכל בית בישראל.

חברת שטראוס-עלית היא לא רק מונופול בתחום השוקולד (שוקולד פרה) והקפה הנמס, אלא מחזיקה בנתח שוק משמעותי גם בתחומים נוספים – 73% משוק משקאות החלב (באמצעות מותגים כמו אקטימל ויטבתה), 73% משוק מעדני החלב (באמצעות המותגים מילקי, גמדים ודני), 55% משוק הדבש (דרך הבעלות על ״יד מרדכי״) ו-51% משוק היוגורטים (באמצעות המותג דנונה). החברה שולטת גם במותגים פופולריים נוספים כמו סלטי אחלה, תמי 4 ועוד.

אחרי שהובלנו את מרד הפסטה, אנחנו עובדים בימים אלו מול הצוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שמונה כדי להפחית את הריכוזיות בענף המזון. אחרי שהרפורמות שנעשו בתחום בשנים האחרונות לא הצליחו, כעת נדרשים צעדים יותר מרחיקי לכת – פירוק הריכוזיות של ״ענקיות המזון״, שצברו עוד ועוד כוח בעשרות שנים של מיזוגים ורכישות.

גם אתם חושבים ששוק המזון בארץ ריכוזי מדי? הצטרפו אלינו עכשיו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןצרכנות


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן