צעד נוסף במאבק נגד הריכוזיות בשוק המזון

שוק המזון הישראלי הוא אחד הריכוזיים בעולם, וכולנו מרגישים את זה בכיס. מאז שיצאנו למרד הפסטה, אנחנו מנסים לשכנע את מקבלי ההחלטות שהטענות שמשמיעות ענקיות המזון כמו "חייבים להעלות מחירים בגלל העלויות הגבוהות" הן לא מבוססות, ושצריך לפעול באגרסיביות כדי לפרק את הריכוזיות בענף. השבוע נפגשנו פעם נוספת עם בכירי רשות התחרות, הרגולטור החשוב ביותר בתחום זה, כדי לקדם את הצעדים הנדרשים להורדת מחירי המזון, ובראשם פירוק הריכוזיות של היצרניות והיבואניות הגדולות שהיא ליבת הבעיה בענף המזון.

אז איך בעצם מגיעים למדפי הסופרים בעיקר המוצרים היקרים של ענקיות המזון, ולא מוצרים מתחרים וזולים יותר? כשתנובה למשל מנהלת משא ומתן מול רשת השיווק, היא מוכרת לה לא רק מוצרי חלב, אלא גם מותגים אחרים שנמצאים בכל בית כמו מאמא עוף, סנפרוסט ומעדנות. ככל שרשת השיווק תמכור יותר – ההנחה שהיא תקבל מתנובה תהיה גדולה יותר. כל הנחה של שבריר אחוז שווה לרשת השיווק הרבה מאוד כסף כי המכירות הן במיליארדים.

הבעיה היא שברגע שלרשת השיווק יש תמריץ למכור כמה שיותר מכל המוצרים של תנובה (ולא רק, נניח, בשוק החלב) – אין שום סיכוי ליצרן קטן שמתחרה בירקות הקפואים של סנפרוסט או בשניצל של מאמא עוף להיכנס למדף. כך נוצר שיתוף פעולה בין חברות המזון הגדולות לבין רשתות השיווק שמאפשר לשני הצדדים להרוויח יותר ולשמור את המחירים גבוהים.

שמחנו למצוא אוזן קשבת לבעיה הזו אצל אנשי רשות התחרות, ואנחנו עובדים עכשיו בכל האפיקים על כתיבת תיקון חקיקה שיתמודד עם הבעיה הזו.

גם אתם חושבים שחייבים לפעול מול מחירי המזון הגבוהים? הצטרפו אלינו עכשיו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןצרכנות
#מרדהפסטה


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן