קבלו את החלק הרביעי והאחרון בסדרת ההרחבה שלנו על משק הגז הישראלי

אחרי הפוסט הזה כבר תהפכו מומחים ?
עד כה עסקנו במחירי הגז, החוזים השונים שקובעים אותם, ואיך נכון להשוות את מחירי הגז. עכשיו הגענו לחלק האחרון – מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב?
כי אצלנו לא נהוג רק להתלונן, אלא לפעול לשינוי. בתקופה הקרובה צפויות החלטות משמעותיות בתחום הזה ורצוי שהן יהיו לטובת הציבור:

דרך המלך להורדת מחירים היא על ידי יצירת תחרות. תחרות זו ניתן לקדם בכמה דרכים:
? הגדלת מספר השחקנים:
יש לאפשר לשותפות במאגרי הגז לשווק בנפרד את חלקן. הן כבר הוכיחו שזה אפשרי – נעלמה ההצדקה להמשך מנגנון "השיווק המשותף".

? הפרדה מלאה בין המאגרים:
חברת נובל אנרג'י מחזיקה ב25% ממאגר תמר ו-39.66% ממאגר לוויתן ובכך אפקטיבית חוסמת תחרות בין המאגרים. הדרך היחידה להבטיח שזה לא יקרה היא לדרוש ממנה לצאת ממאגר תמר, כפי שיצאה ממאגר כריש-תנין ב-2017 בהתאם למתווה הגז.

? פיתוח פורום הגז האזורי והפיכתו לשוק גז משותף:
בשנים האחרונות ישראל משתתפת עם שכנותיה בהקמה של פורום גז אזורי. במידה והפורום יתפתח לכדי שוק גז משותף ושקוף, בו הצרכנים יכולים לרכוש מהספקים השונים תוך רגולציה שתבטיח שימוש חופשי בתשתית הצינורות, תהיה לפורום גם השפעה תחרותית גדולה: לקוחות בישראל יוכלו לנהל מכרזים לא רק מול שלושה מאגרים ישראליים, אלא גם מול ספקים במצרים ובקפריסין.

? בהיעדר תחרות איכותית, לממשלה סמכות גם להתערב בצורת פיקוח מחירים.

אם הצלחתם להגיע עד פה ולקרוא את כל המונחים והסוגיות השונות שתיארנו על משק הגז הישראלי, חברות הגז כבר לא יוכלו לסבן אתכם יותר. למי שפספס חלק או רוצה לחזור על חומרי הקריאה מזמינים אתכם לגלול קצת אחורה בפיד.

רוצים לעזור לנו לעמוד מול מונופול הגז ולהוריד מחירים? הצטרפו עוד היום ללובי הציבורי https://bityl.co/6Anc

# הוןשלטוןגז

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן