קוראים לממונה שלא לאשר את מיזוג אלטשולר-פסגות ללא תנאים ולמנוע פגיעה בחוסכים

גוף הפנסיה אלטשולר-שחם צפוי לרכוש את פסגות ב-900 מיליון ₪. את הכסף לרכישה הוא יביא מהלוואות מגופי הפנסיות האחרים – המתחרים שלו בשוק הפנסיה, ומהבנקים הפועלים כיועצים פנסיונים. מדובר בפקעת של ניגודי עניינים שתתקע בגרונה של התחרות בשוק הפנסיה ועלולה לחנוק אותה לחלוטין. לכן אנו פועלים נגד אישור העסקה ללא תנאים, וכעת גם פנינו ביחד עם 'צדק פיננסי' לממונה על שוק ההון בדרישה להגן על התחרות ועל החוסכים.
**

לאחר עסקת הרכישה של פסגות, אלטשולר-שחם צפוי להיות השחקן הגדול ביותר בשוק הגמל, עם נתח שוק של 40%, ולהשאיר את שאר המתחרים רחוק מאחור. כאשר השחקן המוביל בשוק חייב כל כך הרבה כסף למתחרים שלו, פוטנציאל הפגיעה בתחרות הוא גדול. האם הוא יעז להוריד מחירים ולפגוע בהכנסות של מתחריו בשוק הפנסיה, להם הוא חייב כסף?

תחשבו על זה. אם חלילה אלטשולר-שחם יקלע לבעיות ויתקשה להחזיר את החוב, גורלו יהיה בידיים של המתחרים שלו. למה לו להוריד מחירים ולהכעיס אותם יותר מדי? עדיף לשמור על יחסים טובים. וכאשר שחקנים גדולים בשוק נוהגים ב"חברות" ובאדיבות אחד כלפי השני, במקום בתחרות, מי שנפגעים מכך הם הלקוחות – החוסכים בקרנות הגמל והפנסיה.

כאשר הבנקים, שנותנים בעצמם ייעוץ פנסיוני ללקוחות, יודעים שהיכולות של אלטשולר-שחם להחזיר להם את ההלוואה תלויה גם במספר האנשים שיעברו לחסוך באלטשולר ופסגות, אי אפשר לבנות או אפילו לצפות מהם לייעוץ אובייקטיבי.

האם בנק יעז לנייד לקוחות מחוץ לקופות החיסכון של אלטשולר, כאשר יש סיכוי שזה יגרום לו הפסד ממחיקה של החוב?
אלטשולר-שחם חייב כבר היום לבנקים מעל ל-100 מיליון ₪. חובות נוספים של אלטשולר-שחם לבנקים רק יגבירו את הקשר הלא בריא בין מנהל קופות גמל למי שמתיימר לתת יעוץ פנסיוני אובייקטיבי ללקוחות.

בשבוע שעבר נפגשנו, לבקשתם, עם הנהלת אלטשולר-שחם, פגישה שנערכה בשקיפות מלאה כהרגלנו. החבר'ה שם על הכיפאק, באמת. היינו קונים מהם מכונית משומשת. אבל זה לא עניין פרסונאלי. השיקולים בגינם אנו מתנגדים נחרצות למיזוג ללא תנאים, הם שיקולים ענפיים.

לכן פנינו לממונה על שוק ההון בדרישה להביא את כל השיקולים הללו בחשבון בבואו לבחון את עסקת המיזוג בין אלטשולר לפסגות ולהציב תנאים ומגבלות משמעותיים על המיזוג אם יאושר.

רוצים לעזור לנו לשמור על כספי הפנסיות של הציבור? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי http://bit.ly/2Mhk82Y

#תחרות_בפנסיה

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן