שומרים על הכסף הציבורי כמו מאבטחים קשוחים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

במאבק על כספי הפיצויים לעסקים שנפגעו מהמלחמה, פעמים רבות האמת מוטה לטובת האינטרסים של בעלי ההון. זה קרה עם החברות הגדולות שרצו להכנס למתווה, ואותן עצרנו. ועכשיו, חברות הגז, מהרווחיות במשק הישראלי, רוצות לתפוס טרמפ גם הן. הן כנראה שכחו שגז זה לא אוכל במסעדה, וגם אם הוא לא יימכר היום, הוא לא מתקלקל ויימכר מחר. מנכ״לית לובי 99, עו"ד לינור דויטש, הגיעה לדיון בכנסת כדי להעמיד דברים על דיוקם.

**
לפני מספר ימים פורסם כי השותפות במאגר תמר מבקשות מהמדינה פיצוי בסכום בלתי נתפס של 100 מיליון דולר על השבתת המאגר. איך לומר? מדובר בעזות מצח בוטה במיוחד. הבקשה הזו היא הלכה למעשה עיקוף של מתווה הפיצויים (הפרטים עליו בתגובה הראשונה), עליו ישבנו גם אנחנו עשרות שעות בועדת הכספים, ובנוסחו הסופי הצלחנו לוודא שכספי הפיצויים שהמדינה מקציבה ילכו לעסקים קטנים ובינוניים, שזקוקים לכסף כדי לשרוד, ולא לחברות הענק שמחפשות רק לצמצם את ההפסדים.
המבחן הקובע לפיצוי מכספי המיסים של הציבור הוא מבחן ההמשכיות העסקית ולא מבחן הפגיעה ברווחיות. צפייה בדוחות הכספיים מלמד שהחברות השותפות במאגר תמר מדווחות על יתרות מזומנים של כ-248 מליון דולר. יותר מזה, בדיווחים של חברות הגז לבורסה מתאריך ה27.10 נכתב מפורשות "בשלב זה השותפות לא צופה השפעה על איתנותה הפיננסית".
בניגוד לעסקים רבים אחרים, השבתת מאגר תמר מפעילות בזמן המלחמה לא גורמת בהכרח לאובדן הכנסות או רווחים, אלא רק לדחייה. הגז אשר לא נמכר במהלך המלחמה יימכר בעתיד, וייתכן שאף במחיר גבוה יותר לאור עליית המחירים העולמית. ואם הפקת הגז ממאגר תמר הופסקה גם במבצעים קודמים – צוק איתן ושומר החומות – ואז לא התקבל פיצוי מהמדינה, אין שום סיבה שהפעם יתקבל פיצוי כזה.
**
ידיים רבות מנסות לקחת מהקופה הציבורית, אבל אנחנו בלובי 99 יודעים לשמור על הכסף של הציבור ומוצאים את כל המקומות שבהם בעלי האינטרסים מנסים לכופף את המערכת. הצטרפו אלינו עוד היום כדי לתת גב ציבורי וכלכלי למאבק לשינוי המציאות
דילוג לתוכן