שר הכלכלה, מתי תחתום כבר על הפחתת יוקר המחיה?

יש התקדמות. לאחר שנה של עבודת לובי מאומצת שלנו, דווח הבוקר ששר הכלכלה, עמיר פרץ, אישר להתקדם עם רפורמה בתחום הייבוא, שתייצר הקלות ביבוא של כ-90 מוצרי צריכה בסיסיים כמו מזגנים ומוצרי חשמל ביתיים. ההקלות צפויות להוזיל עלויות ולחסוך לנו הצרכנים כ-200 מיליון ש"ח בשנה.

ההצעה המקורית שגיבש הדרג המקצועי במשרד הכלכלה כללה 150 מוצרים בסיסיים, מטמפונים וקונדומים ועד דלתות וקרמיקות, שיעברו ממערך של בדיקות מכבידות בנמל ובירוקרטיה מייגעת במכון התקנים, למדיניות של אכיפה בשווקים ובדיקות מדגמיות בחנויות, כמו שמקובל ברוב העולם המפותח.

הרפורמה תקועה כבר חודשים רבים, ככל הנראה בגלל הקמפיין המתוקשר של מכון התקנים, בתמיכת היבואנים הגדולים. הקמפיין מנסה להפחיד את הציבור בטענה שהקלות בעומס הבדיקות של סחורה מיובאת, יאפשרו למוצרים פגומים ומסוכנים להיכנס לישראל.

לצערנו, שר הכלכלה צמצם את רשימת המוצרים שהיו אמורים לקבל הקלות. לדוגמא אריחי קרמיקה הוצאו למרות שאין בהם חשש לבטיחות. חשוב להבהיר שההגנה על בטיחות הציבור היא תמיד השיקול העליון. הרפורמה לא מפחיתה את רמת הבטיחות אלא רק את הסבך הבירוקרטי שייחודי לישראל. החשש היחיד הוא להכנסות מכון התקנים. אריחי קרמיקה הם הסחורה הרווחית ביותר עבור המכון, שמרוויח כל שנה כ-150 מיליון ש"ח מבדיקות הייבוא, בערך 40% מתקציבו הכולל.

חשוב לומר שאנחנו מעדיפים רפורמה מצומצמת ומיידית על פני רפורמה מושלמת בעתיד הרחוק. לכן, אנחנו קוראים לשר הכלכלה לחתום על צו הייבוא מייד. תם עידן התירוצים והעיכובים. הגיעה שעת המעשה.

רוצים לעזור לנו במאבק להפחתת יוקר המחייה? הצטרפו עכשיו ללובי http://bit.ly/3u0oEDW

#מונופולים_ביבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן