הישג לציבור: רשות התחרות בודקת את תחום תחליפי המזון לתינוקות


לפני מספר חודשים פנינו לרשות התחרות כדי שתבדוק את החלטתה של חברת אסם, ששולטת במחצית משוק תחליף המזון לתינוקות באמצעות המותג מטרנה, לשווק בישראל גם את מותג נאן, של החברה השולטת באסם – נסטלה העולמית.

בשבוע שעבר פנינו לרשות באופן רשמי ודרשנו ממנה להשתמש בסמכותה בחוק כדי לחייב את אסם למכור את חברת מטרנה ולמעשה לבטל מיזוג שאישרה לפני למעשה מעשור.
על פי כל המסמכים המצויים בידי הרשות, העובדה שאסם טענה כי לא תוכל בשום מקרה לשווק את התחליף של נסטלה בישראל בגלל מגבלות כשרות – גרמה לאשר לה לקנות את מטרנה.
המצג שהוצג בפני הרשות על ידי אסם, היה במקרה הטוב לא נכון – בשנים האחרונות אסם ביצעה השקעות בישראל כדי שתוכל לשווק פה את נאן, מדוע לא ביצעה אותן ונכנסה עצמאית לשוק מזון התינוקות? במקרה הרע המצג שהובא בפני הרשות בעת המיזוג היה פשוט שקר שכן לפני כניסת נאן לישראל התראיין מנכ"ל אסם ובראיון מוסבר שאסם העדיפה להשתלט על מותג מוביל ולא לנסות להחדיר לשוק מותג חדש ולא מוכר לאחר פרשת רמדיה, במהלכה חלו ומתו תינוקות שצרכו את התחליף של חברת רמדיה.
אנחנו מברכים את הרשות על הבדיקה ודורשים כי תפעל מול אסם כדי להגדיל את מספר השחקנים בשוק תחליף המזון לתינוקות (שכמובן נמכר בארץ במחירים גבוהים יותר מבעולם) ולהגביר את התחרות.
רוצים לעזור לנו להאבק באסם? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן