מריחים את הסירחון? בואו נדבר על עליית מחירי החיתולים

שוק החיתולים נשלט על ידי 2 חברות ענק – 'קימברלי קלארק', היצרנית של 'האגיס' ו'טיטולים'; ו'דיפלומט', היבואנית הבלעדית של 'פמפרס', שחולשות יחד על 85% משוק החיתולים. למה השוק כה ריכוזי? אחת הסיבות המרכזיות היא שתהליך יבוא חיתולים מאירופה או ארה"ב הוא כמעט בלתי אפשרי, כי מדינת ישראל דורשת שהחיתולים יעמדו בסטנדרט ייחודי שלא תואם לאף סטנדרט בינלאומי. למרות ששרת הכלכלה הורתה לבחון את התקן הייחודי של חיתולים, הוא עדיין לא בוטל, והציבור ממשיך לשלם יותר.

החברות כמובן מנצלות את חוסר התחרותיות בשוק ולאחרונה הודיעו שיעלו מחירים, בתירוץ של עלייה במחירי חומרי הגלם, השינוע וכו'. האם זה נכון?
מדיווח לבורסה של חברת 'אבגול', אשר מייצרת בד לא ארוג המשמש חומר גלם לשוק החיתולים, אנו למדים כי מחירי הגלם במגמת ירידה.
מהמדד הגלובלי אנו למדים על מגמת ירידה במחירי ההובלה הימיים, שמאז השיא בספטמבר 2021, ממשיך לצנוח.
נשארנו עם "התחזקות הדולר". אם זה התירוץ היחיד, אז למה כשהדולר נחלש ועד לאחרונה היה בשפל, לא הוזלו המחירים? כשיורד- החברות שומרות את הרווחים, כשעולה – מגלגלות לצרכנים. קלאסי.
למעשה, החברות מעלות מחירים מסיבה אחת: כי הן יכולות, כי אין תחרות.
הגיע הזמן לבטל את *כל* התקנים הייחודיים. הצטרפו אלינו למאבק: https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן